Ga naar inhoud

photoshop steeds langzamer


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, wanneer ik een aantal foto's achter elkaar bewerk wordt mijn pc steeds langzamer. hij reutelt steeds langer alvorens een bewerking doorgevoerd wordt. alhoewel traag natuurlijk relatief is (ik draai een P4 2.5 met 512 mb) ervaar ik het teruglopen van de snelheid als vervelend). doe ik iets fout? zie ik een instelling over het hoofd of is dit een normaal verschijnsel in photoshop? gr ad koch
Link naar reactie
Je kan in Photoshop instellen hoeveel MB geheugen hij mag gebruiken. Misschien kan je daar eens mee spelen. Overigens, als je heel veel foto's open hebt staan, worden die allemaal in het geheugen geladen. Als photoshop dan ook nog bewerkingen in RAM moet uitvoeren, kan het inderdaad voorkomen dat de swapfile aangesproken wordt. Ik sluit zelf altijd meteen foto's die ik op dat moment niet meer nodig heb. Werkt sneller, en is veel overzichtelijker.
Link naar reactie
stel je hebt een foto van 5mb in photoshop geladen. deze 5mb worden in je ram geladen. ga je hem nu bewerken, dan wordt iedere stap in je ram geladen. Dus na 15 stappen heb je misschien zelfs75mb nodig. Daarom altijd de foto's afsluiten na gebruik. Ik herstart photoshop altijd na meerdere bewerkingen. Dan pas reset hij helemaal z'n cache.
Link naar reactie
De meeste tips heb je al gehad zoals het percentage aanpassen van de hoeveelheid geheugen dat je aan photoshop toe bedeeld. Op de zelfde plek dus Bestand/voorkeuren/ ..... Heb je de mogelijkheid om een werkschijf aan P.S. toe te delen. het handigste is om daar als "eerste" een lege partitie te kiezen die is afgestemd op jouw gebruik. (kun je schatten door te kijken wat dat nu staat in gevuld en op die plek met de verkenner te kijken hoe groot je .tmp bestand is als je een flink document geopend hebt) Kies dit redelijk ruim. Als 2e werkschijf geef je je schijf (partitie) op met de meeste lege ruimte. Zelf werk ik met windows 98 als ik photoshop gebruik. Windows start ik zo" kaal" mogelijk op en ik heb 80 % van 512 mb aan P.S. toegewezen. Ik weet niet of XP genoeg heeft aan 20% van 512 maar dat zul je zelf wel weten. Bij mij loopt niets mee (email via andere pc) Verder kun je overwegen om je bestanden na een aantal bewerkingen op te slaan bijv. als "plaatje1; plaatje1filter; plaatjeverzin maar wat. Weet zo snel niet meer uit mijn hoofd of je historie dan automatisch wordt gewist [ben de laatste tijd met ander programma aan het klooien] Anders historie alsnog wissen en je hebt weer ruimte. Sluiten en opnieuw openen kan ook, zoals eerder werd gezegd. Afbeeldingen indien van toepassing pas op definitieve grootte brengen als je bewerkingen uitgevoerd. Dan kunnen filters e.d hun kunstje verrichten binnen het interne geheugen en hoeft er niet naar de schijf geschreven te worden. Indien je veel met P.S. werkt en wat geld over hebt kun je overwegen om er geheugen bij te plaatsen. Kan ik in 98 niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...