Ga naar inhoud

Digitale foto's een tekenflml stijl geven?


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:79a42eaf53][size=9:79a42eaf53]Geplaatst: Wo Feb 04, 2004 9:47 am Geplaatst: Do Feb 05, 2004 7:21 pm [/size:79a42eaf53] [/quote:79a42eaf53] Misschien waren we nog niet wakker;) In Photoshop zal vast wel een of ander effectje zitten dat dit kan. In psp weet ik dat je met "charcole" of ander effecten een eind kunt komen. Je zal wel flink moeten fine tunen en een batch aan moeten maken om alle foto's van exact hetzelfde effect (instellingen) te voorzien.
Link naar reactie
Met een batch kun je taken automatiseren. Stel je hebt de juiste instellingen gevonden voor het beoogde effect, dan sla je die instellingen op in een batchbestand. vervolgens laat je alle afbeeldingen die dat effect moeten krijgen door dat ene bestand veranderen. Photoshop heeft een batchfunctie ik alleen geen idee hoe het werkt. In Fireworks weet ik het wel. Daar kun je via een dialoogvenster de afbeeldingen of de hele map selecteren en automatisch laten "batchen" in slechts een paar muisklikken! Het grote werk zit 'm dus in het finetunen van het effect dat je wilt toepassen.
Link naar reactie
Meeste grafische pakketten hebben wel een mogelijkheid om een foto in een tekening/schilderij om te zetten. In paint shop pro 8 zitten er verschillende van dit soort effecten in effecten\kunstzinnige effecten. Als je vervolgens de omtrekken van de figuren van een zwarte lijn voorziet (cf de game XIII). en de kleuren wat aanpast moet het toch wel een beetje in de richting gaan komen
Link naar reactie
Er zullen vast wel cartoon plugins verkrijgbaar zijn (google sessie?) maar je kunt het ook op de hand doen, ook daar zijn vele manieren voor in Photoshop, maar bijvoorbeeld met het standaard aanwezige stamp filter kom je al een heel eind. Het welbekende ducky komt er dan zo uit te zien, zonder enige tweaking, standaardinstellingen... [img:a2538152e2]http://members.ams.chello.nl/h.tilroe/uploads/Ducky.jpg[/img:a2538152e2] De verstoringen rond de randjes moet je dus tweaken met of het filter of bijvoorbeeld door de afbeelding eerst te sharpen...
Link naar reactie
Het moet vrij specifiek. Het moet in kleur en eigenlijk lijken op bv, donald duck ofzo. Als jullie eens kijken bij het subforum games, daar heb je iets als hit the penquin ofzo. Nu wil ik graag achtergrond foto's nemen en die dan omzetten naar een soortzelfde effect. Nu snap ik dat exact zo een game effect niet kan, maar een tekenfilm achtig iets misschien. Ik zal eens wat dingen :oops: downen :oops: en even prutsen.
Link naar reactie
PSP6; effect= edge preserving smooth, alles in de uiterste waarde zetten. Resultaat; Before________, [img:454d616afa]http://home.tiscali.nl/heringa1/4723jr.jpg[/img:454d616afa] After__________, [img:454d616afa]http://home.tiscali.nl/heringa1/test5.gif[/img:454d616afa] ______________, Een andere optie is om verschillende lagen met verschillende effecten te combineren tot een nieuw geheel, dus; laag 1: alleen de harde contouren, laag 2: blury harde kleuren, etc. Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...