Ga naar inhoud

EFO melding AEG lavamat 74803


Aanbevolen berichten

Mijn AEG wasmachine geeft EFO melding , gaat dan hard piepen maar er knippert niets en ook geen pomp geluid. Monteur geweest: geen lekkage op de bodem, alle programmas doen het tot het starten van het spoelprogramma. Dan stopt ie en geeft de melding. Kan daarna wel handmatig het losse spoelprogramma aanzetten en deze doorloopt ie tot de laatste 5 minuten en geeft dan weer EFO. Los centrifuge programma gaat ook goed tot soms de laatste minuut weer EFO. Monteur kan niets vinden, wsl electronica probleem. Wie weet er een oplossing (anders moet ik een nieuwe wasmachine kopen, erg zonde!)
Link naar reactie
Is het dan weer EF0 of EF3? Trek de stekker van de vlotter er eens af en probeer de machine dan nog eens. Treed de klacht EF3 dan weer op dan is het een ander probleem. Controleer dan hoe soepel het schoepje van de afvoer pomp draait. Volgens de documentatie van AEG kan deze EF3 melding ook op treden als de pomp te zwaar draait.
Link naar reactie
Na mijn actie van 22-6 waarbij de wasmachine, zoals gemeld op 22-6, nog een foutmelding gaf na het hoofdwas programma, is het daarna ineens veel beter gegaan! Bij de volgende wasbeurt (bonte was) doorliep ie het programma helemaal maar gaf wel een melding bij de allerlaatste minuut . Daarna weer een was gedraaid en sindsdien loopt ie zonder problemen !!! :-). Ik durfde het niet te geloven, dus heb daarna nog een paar keer gewassen, maar het lijkt alsof het probleem ineens is verdwenen. Dat is superfijn. IK hoop dat het zo blijft . Heel veel dank voor je hulp en tijd. Echt geweldig ! :-)
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...