Ga naar inhoud

BMP naar JPG


anoniem

Aanbevolen berichten

JPG is - in tegenstelling tot BMP - een grafisch formaat dat compressie met verlies (lossy compression) toepast om de bestandsgrootte te beperken. Hoe sterker de compressie factor, hoe kleiner de bestandsgrootte, maar ook hoe slechter de kwaliteit van de afbeelding. Kun je ergens de compressie factor instellen in je programma? Welk programma gebruik je eigenlijk?
Link naar reactie
damn, ik wou 't er nog bij zetten maar was 't vergeten. Ik gebruik Adobe Photoshop 7.0 ik ben namelijk een nieuwe afbeelding aan 't maken voor 't forum, maar die heb ik gemaakt in .bmp. Maar nu zag ik dat je op 't forum alleen .gif & .jpg en nog een formaat maar geen .bmp. Als ik me afbeelding omform naar .jpg dan verliest hij kwaliteit. :-?
Link naar reactie
Als ik me goed herinner zit in photoshop 7 bij het opslaan al een instelling voor de kwaliteit. Die kun je op hoog zetten voor zo min mogelijk verlies. Om de kwaliteit helemaal te behouden zou je als BMP gecomprimeerd kunnen opslaan. Je kunt ook als tiff gecomprimeerd opslaan. In beide gevallen behoud je de volledige kwaliteit. Je kunt natuurlijk ook photoshops eigen formaat gebruiken, maar hoe groot die bestanden worden durf ik niet te zeggen
Link naar reactie
[quote:19e29ae04f="-TeR-"]Ja maar dat is 't 'm juist de afbeelding is voor hier op 't forum, en die mag niet groter zijn dan 6kb. En als ik er een png van maak, dan is de afbeednig wel goeie kwaliteit maar is 7kb. :-?[/quote:19e29ae04f] is de grote van je avatar dan wel 80 x 80 pixel mijn foto is ook minder dan 80 x 80 en onder de 6 kb
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...