Ga naar inhoud

folder ontwerpen


anoniem

Aanbevolen berichten

beste mensen, ik wil een folder gaan ontwerpen die je 2 keer kunt omslaan. ik wilde van jullie weten of iemand dit wel eens gedaan heeft ? welke afmetingen jullie toen gebruikt hebben? en met welk programma ? zijn daar standaard afmetingen voor ? het moet geen A4 folder worden maar wat kleiner. En als iemand nog tips heeft hoe ik dat het beste kan aanpakken, dan zijn die welkom. Ik gebruik overigens Photoshop 7.0 en als het beter kan in een ander programma dan hoor ik dat graag. alvast bedankt.
Link naar reactie
Beste Designpiet. Je zult toch wel moeten uitgaan van het papierformaat dat je printer aan kan. Twee maal vouwen A4 geeft een A6 formaat. Als je hoge eisen stelt zul je toch wel een DTP programma moeten gebruiken. Heb je die niet op je PC staan kan er met tekstverwerkingsprogramma’s erg veel. Ook met CorelDRAW zul je heel ver kunnen komen. Groetjes Nico.
Link naar reactie
ik wil niks printen op mijn printertje, maar laten drukken door een drukker. en ik wil graag weten welke professioneel programma hiervoor gebruikt word en vooral door de mensen die al vaker een folderje ontworpen hebben. moet ik bijv. letten op bepaalde marges die nodig zijn bij het omslaan, of misschien iets anders ??
Link naar reactie
mijn drukker kan zowel met .tiff als met EPS werken en ik snap even niet wat je bedoelt met softprinter installeren. ik gebruik normaal gesproken photoshop voor alles. ontwerpen van visitekaartje, websites, banners enz. maar wil gewoon weten of ik ook hiermee het beste een folder mee kan ontwerpen of dat daar speciale programma's voor zijn. een A4 in 3 delen is trouwens wel heel erg klein. als je het in 2 deelt zou nog wel gaan.
Link naar reactie
een soft printer is een printer die je niet hebt en dan om b.v. boven je maximale grote van papier (normaal a4) te kunnen printen bij je drukker geef je dus die soft printer op zodat je b.v. wel a3 of zelfs in a2 wat kan klaar maken maar de programma('s) die je gebruikt voor de visite kaartjes of banners kan je ook hiervoor gebruiiken
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
Het programma dat je gebruikt is niet van belang. Het formaat waarin je het aanlevert des te meer. Ik zou een hoge kwaliteit PDF nemen. Photoshop is niet echt geschikt om teksten mee te maken maar als de folder 90% grafisch is zou het natuurlijk kunnnen. Met Word kun je een heel eind komen als je de boel instelt met drie kolommen (eventuele teksteffecten kun je dan in Photoshop maken en als image invoegen) De meeste drukkers zijn absoluut niet blij met het .doc formaat van word dus als je folder klaar is kun je 'm het best "printen" naar PDF (evt. online via Adobe site)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...