Ga naar inhoud

bewerken met minimaal kwaliteitsverlies


anoniem

Aanbevolen berichten

ik fotografeer met de oes 300d in de raw modus. vervolgens bewerk ik mijn foto's in photoshop cs. in dit programma open ik het raw bestand waarna ik bijvoorbeeld de white balance instel. vervolgens sla ik het bestand als jpeg op en bewerk de foto verder. onlangs hoorde ik van iemand dat ik de foto beter als tiff of PSD bestand kan opslaan om hem te bewerken. klopt het dat telkens als een jpeg tussentijds opgeslagen wordt de kwaliteit afneemt? is dat met bijvoorbeeld een psd bestand niet zo? graag jullie advies. gr ad
Link naar reactie
[quote:ed7dead800]okay, daar kan ik me iets bij voorstellen. maar tijdens het verwerken blijf ook jij in PSD of TIFF? ik heb begrepen dat wanneer je jpeg tijdens het verwerken opslaat, de kwaliteit steeds opnieuw ietwat inboet[/quote:ed7dead800] bij mij gaat het er infeite iets anders aan toe : ik gebruik capture one DSLR pro voor men RAW bestanden, daar pas ik dan de belichting, saturatie, scherpte en contrast wat aan, vanuit capture one zet ik mijn bestanden dan om naar TIFF die tiff bestanden gaan dan naar photoshop waar afhankelijk wat er nog moet gebeuren nog wat aanpassingen gebeuren, daarna worden foto's opgeslaan als jpg bestand. en idd iedere ker je je foto als jpg bestand opslaat boet je in in kwaliteit, maar dit is zo miniem (op minste compressie) dat als je je foto 1 of 2 keer heropslaat dat niemand het verschil kan zien hoor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...