Ga naar inhoud

contact sheet


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedendag, ik ben op zoek naar een programma dat goede contact sheets (de plaatjes naast elkaar in 1 bestand) kan maken. Ik heb irfanview al gebruikt, maar daar moet ik steeds de bestanden aanklikken, en ik heb er nogal veel. De bestanden zijn op deze manier genaamd: attack e0000.bmp attack e0001.bmp ... attack w0000.bmp attack w0001.bmp ... etc. Ik sla de bestanden attack e0000.bmp t/m attack e00008.bmp op als attack e.bmp. Dus de nummering hoeft alleen weggehaald te worden. Maar op deze manier ben ik nogal lang bezig met irfanview. Daarom zoek ik naar een programma die dit automatisch kan. Bij voorbaat dank Marv
Link naar reactie
[quote:2f51d2e91d="Marv007"]Goedendag, ik ben op zoek naar een programma dat goede contact sheets (de plaatjes naast elkaar in 1 bestand) kan maken. Ik heb irfanview al gebruikt, maar daar moet ik steeds de bestanden aanklikken, en ik heb er nogal veel. De bestanden zijn op deze manier genaamd: attack e0000.bmp attack e0001.bmp ... attack w0000.bmp attack w0001.bmp ... etc. Ik sla de bestanden attack e0000.bmp t/m attack e00008.bmp op als attack e.bmp. Dus de nummering hoeft alleen weggehaald te worden. Maar op deze manier ben ik nogal lang bezig met irfanview. Daarom zoek ik naar een programma die dit automatisch kan. Bij voorbaat dank Marv[/quote:2f51d2e91d] misschien met Infraview met een batch file? (ken 't niet, is maar een ideetje :wink: )
Link naar reactie
In photoshop kan dit heel gemakkelijk hoor. * Start photoshop * File --> automate --> ContactSheet II * Kies de map waar de afbeeldingen instaan die je wilt afgedrukt zien * Stel het formaat van je document in (voor A4 is dat 21 cm op 29,7 cm) * De resolutie kan je kiezen maar meest gangbaar is 72 pixels per cm * Kies hoe de thumbnails moeten geranschikt worden en hoeveel er op een blad moeten komen * Kies of de filenaam er moet bijstaan of niet en in welk lettertype * Als je al de instellingen gedaan hebt, klik je op OK en photoshop maakt je contactsheets aan. * Als alle contactsheets zijn aangemaakt, kan je ze eenvoudig afdrukken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...