Ga naar inhoud

Deurrubber en ophanging trommel


Henk-Jan

Aanbevolen berichten

Onze Miele w 1812 wps draait niet helemaal lekker. Het deurrubber is niet lek maar loopt wel aan. Bij langzame omwentelingen is er vaak een piepend geluid en er liggen soms rubber korrels in de ring. Versleten neem ik aan. Ik vraag me alleen af wat de oorzaak kan zijn, of is dit normaal na 11 jaar? Wat me opvalt is dat de trommel iets lijkt te zijn verzakt. Kunnen de ophangveren zijn uitgerekt.? Ze zien er verder uit als nieuw, zeker niet gebroken. De dempers heb ik nog niet bekeken, maar daar rust de trommel toch niet op? Die zijn toch alleen om heftige schommelingen te voorkomen? Als ik de trommel naar beneden druk komt hij volgens mij weer snel tot rust. Dus kan alleen het deurrubber de reden zijn van het moeizame draaien? Alvast bedankt voor reacties.
Link naar reactie
Ik denk dat je een veel groter probleem hebt. Draait de trommel netjes in het midden van de kuip of meer als een ei? Zit er duidelijk voelbare speling tussen trommel en kuip? Indien speling en draaien als een ei: Of de lagers liggen er uit of je trommelkruis is weggerot. Lagers zijn te vervangen, is wel een stevige klus. Lager set met keringen origineel Miele kost ongeveer € 165. Zijn ook als alternatief verkrijgbaar. Om te bepalen wat er precies defect is (trommel kruis, lagers of beide) moet de kuip wel eerst uit elkaar. Normaal na 11 jaar: Ja en nee. Lagers gaan meestal langer mee. Trommel kruis word aangevreten door vloeibaar zeep en het niet wassen op hoge temperatuur. En breekt dan nvvt af. https://www.sat4all.com/forums/uploads/monthly_05_2013/post-61349-0-39369700-1367680700_thumb.jpg
Link naar reactie
Beste Harry Je hebt denk ik helemaal gelijk. Ik voel toch iets van speling, maar als ik de trommel draai zijn er ook verschillen te zien in de speling rondom. Inderdaad eivormig beeld. Ik denk dat door overbelasting de trommel ontzet is geraakt. Gelet op de leeftijd en de kosten hebben we besloten om toch maar een nieuwe aan te schaffen. Bedankt voor je reactie.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...