Ga naar inhoud

Spoelstop knippert.


Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds vorige week blijft mijn wasmachine (miele novotronic W904) hangen voordat het cetrifuge programma start. Het lampje spoelstop knippert. Nu heb ik mij hier al over ingelezen en ben de machine uit elkaar gaan halen om te kijken naar de koolborstels. Toen de voorkant open ging en ik de kabels los trok (2 wit, 4 zwart, 3 wit) Viel mij op dat de eerste 2 paar (wit en zwart) goed los kwamen, maar de laatste van 3 wit niet. Nadat het klepje open ging waar deze kabels op aansloten, viel mij op dat de laatste kabels niet los kwamen omdat de aansluiting mee kwam (zie foto: https://snag.gy/0YfVc2.jpg ). Nu is het wel zo dat de koolborstels redelijk klein zijn (18 en 15 mm), maar zou dit probleem veroorzaakt kunnen worden door deze aansluiting? Het probleem kwam plots zonder voorgaande aanleiding. Ik zou graag vaststellen of het vervangen van de borstels het uberhaupt waard is, aangezien de machine vrij oud is. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Ik heb de koolborstels binnen en vervangen, alles terug gezet, maar alleen maar meer drama. Krijg meerdere foutmeldingen en de trommel draait niet meer. De trommel is wel met de hand te draaien. Pompen werkt nog wel. Wat mij opviel was dat er een element aan 1 kant los was: foto: https://snag.gy/8SMVQZ.jpg Ik vermoed dat doordat dit element aan 1 kant los zat dat dit de boosdoener is. Hoe kan ik dit maken? Ik heb geen ervaring met solderen, maar als het nodig is ga ik het proberen.
Link naar reactie
Ik heb m opnieuw open gemaakt het element uit de foto iets naar voren gehaald zodat deze de metalen pin zou raken. Alles weer vast gemaakt en opnieuw geprobeerd. Zelfde fout. Wanneer ik een normaal was programma draai gaat de machine water pompen en vervolgens knippert spoelen 1-2 erg snel.(Dit is een andere foutmelding dan in het begin aanwezig was, namelijk langzamer knipperen op spoelstop). Dan is er een tik te horen en herhaalt het knipperen. Het is net alsof de moter niet aan wil slaan. Een idee wat ik zou kunnen proberen om dit te verhelpen? Kan het zijn dat de koolborstels niet goed zitten?
Link naar reactie
Nou, ondertussen is het gelukt om de trommel weer draaiend te krijgen. Ik had de nieuwe rubbers om de borstels gelaten, maar dit paste niet goed. Alles is weer goed terug geplaatst met de oude rubbers en nu draait de trommel wel weer, maar bij een wasprogramma draait de trommel 1 keer hard en dan gaat spoelen snel knipperen. Vervolgens wacht de machine even en stopt het knipperen en herhaalt het proces. Ook bij centrifugeren gebeurt dit. De trommel gaat 1 keer rap spinnen en stopt vervolgens. Spoelen gaan snel knipperen. Dit doet de machine een paar keer en dan blijft spoelen knipperen en blijft de machine een pomp geluid maken. De trommel klinkt verder wel alsof deze soepel draait. Ik heb de machine zojuist nogmaals uit elkaar gehaald en de koolborstels iets verder terug geduwd om te kijken of ze te ver uit staken maar hetzelfde resultaat. De borstels lijken wel goed te zitten nu en verder is alles goed aangesloten. Een idee wat ik verder zou kunnen proberen?
Link naar reactie
Als hij in één keer naar maximale toerental gaat dan is er iets mis met de tacho spoel of het magneetje op de motor as. - Zit magneetje nog wel vast en niet gescheurd? - Tacho spoel niet beschadigd (zit in de uitstekende bus op de borstelhouder), meet deze eens door op de stekker verbinding. Moet een bepaalde weerstandswaarde hebben en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draait. - Tacho spoel wel aangesloten, je hebt alle stekkers en verbindings strippen los getrokken gehad.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...