Ga naar inhoud

verkleinen visitekaartje


Aanbevolen berichten

beste mensen, ik heb een visitekaartje ontworpen in photoshop 7.0 met de afmetingen 8.5 cm x 5.5 cm. Nu is het zo dat als ik deze als een jpg opslaan, het plaatje enorm groot is (bedoel niet qua KB, maar om te zien). Als ik het bestand in photoshop verklein, dan word het weer heel onleesbaar en ziet het er niet uit. weet iemand hoe ik het kan verkleinen zonder dat alles korrelig word ? zodat ik een klein visitekaartje op mijn scherm kan zien. alvast bedankt
Link naar reactie
het is altijd lastig voor beginners te begrijpen hoe grootte werkt.. maar je moet eigenlijk altijd op het aantal pixels letten.. alleen als je gaat rpinten moet je op cm en dpi letten... als je het plaatje alleen voor op het scherm gebruikt moet je het plaatje binnen je schermresolutie maken(bij jou waarschijnlijk omennabij de 1024x768) maar niet te klein, want dan wordt het echt onleesbaar... probeer eens iets van 600 pixels breed en laat de hoogte meegaan(je moet dan wel 'resample image' aanvinken) Ik zou deze verkleining dan wel onder andere naam opslaan.. bij printen is het beter om een hogere resolutie toe te passen en bij het wijzigen het formaat 'resample image'uit te vinken...
Link naar reactie
Als ik je goed begrijp wil je je originele afbeelding aan iemand laten zien op je beeldscherm, maar niets aan de afbeelding wijzigen. Oftewel... een goede viewer met zoom-functie... * In photoshop kies je dan gewoon de zoom-functie, en vervolgens met de rechtermuisknop de optie (fit on screen), dat ziet er volgens mij gewoon goed uit * Gebruik een programma zoals Irfanview om je afbeelding te laten zien en gebruik daar ook de fit-on-screen functie Grtz Grimmie
Link naar reactie
Hoi, Ga naar Image>>Image size en vul hetzelfde in als hieronder: [img:fcccf4aca1]http://www.leconte.nl/voorbeeldkaartje.gif[/img:fcccf4aca1] Zorg dat de resolutie op 72 dpi staat. IK gebruik .gif om het kaartje op te slaan zodat de letters strak blijven. En het voorbeeld hierboven heeft precies het formaat van het kaartje dat je wou... Rechtermuisknop? Succes ermee... Gr. J-P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...