Ga naar inhoud

foto opslag


anoniem

Aanbevolen berichten

ik gebruik acdsee en ben daar zeer tevreden over. echter: foto's kan ik een bepaalde categorie meegeven - heel handig. maar dat werkt alleen zolang ze op de HD staan. als ik ze op CD zet, kan ik ze wel in een databestand van thumbnails opslaan, maar kan ik die thumbnails niet meer vanuit de categorie-indeling aanspreken. is er een opslagprogramma, waarin je 'categoriën' kun toebedelen die ook als je de foto's op cd zet, via een databestand vanaf de HD operationeel blijven?
Link naar reactie
Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar voor zover ik het kan volgen is het probleem dat de database met thumbnails weggeschreven moet worden en dat gebeurt in de directory waar de foto's staan. Misschien kan je de lokatie van de database wijzigen, anders kan dat wel met het programma Thumbs, deze maakt echter 1 database aan voor alle foto's.
Link naar reactie
nee, het is de bedoeling dat ik de foto's op cd kanzetten, en dat ik via een databestand op mijn harde schijf de categorie-indeling die ik aan die foto's gegeven heb (1 foto kan bijv. in meerdere categoriën thuishoren), kan blijven gebruiken. Waar het db-bestand staat doet er niet toe, als het maar op de HD staat en als het nog maar een relatie heeft met de CD. Als ik op de HD bijv. categorie 'familie' intik, dan moet het db-bestand mij alle thumbnails laten zien van foto's die ook het predicaat 'familie' hebben gekregen en aangeven dat de betreffende foto op cd 001, of cd 002 etc. te vinden is. een lang verhaal, maar hoop dat het zo duidelijk is?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...