Ga naar inhoud

Samsung wasmachine code 3e


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Onze wasmachine(Samsung type: WF70F5EOZ4W/EN) stopt tijdens alle programma's. Het lijkt dan alsof hij op pauze gaat, als wij dan weer op de play/start knop drukken gaat hij verder. Soms maakt hij het programma af, soms moeten wij dit vele malen herhalen. Als we dit te vaak moeten doen dan verschijnt de 3e code. Dan doen we de wasmachine uit en opnieuw aan. Ook hebben we al geprobeerd 30 minuten van de stroom te halen. Heel soms maakt hij het programma ook in 1 keer af. Wij hebben vorig jaar een volgens de coulance regeling al een nieuwe motor in de machine gekregen omdat de motorsteun afgebroken was. Wat kan het zijn dat de machine het programma vaak niet afmaakt.
Link naar reactie
3E betekend motor / motor aansturing probleem. Meestal koolborstels. Controleer dat als eerste. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Kan ook zijn dat de motor stekker niet goed vast zit. Laat de machine draaien zonder achter paneel en kijk of de borstels erg vonken. Als hij draait geef dan eens een tik tegen de borstelhouders de motor stekker en kijk hoe hij daarop reageert. Heb je overigens een nieuwe of gebruikte motor gekregen? Bij een nieuwe kunnen de borstels nu nog niet op zijn. Type nummer klopt trouwens niet, tussen E en Z moet een 0 en geen o
Link naar reactie
Hallo harry, wij hebben een nieuwe motor in de machine gekregen, maar we hebben toch de koolborstels na gekeken, zoals we al vermoedden zien er super uit. ook de kabels naar de motor hebben we nagekeken, ook prima, zaten er ook goed in. de printplaat achter het bedieningspaneel hebben we gechecked om te zien of er los contact of draad was, niks mis mee. inmiddels maakt de machine gen enkel programma meer af. sterker nog. als ik bijvoorbeeld de was op alleen centrifugeren zet dat gaat hij van 12 naar 11 minuten en pauzeerd dan, ik moet vervolgens op de startknop drukken, dan gaat hij terug naar 12 minuten en begine het hele verhaal opnieuw. p.s. dat van die O en 0 klopt. dat moet zijn zoals jij zei.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hallo allenmaal Mijn wasmachine stopt na 1 minuut in alle programma s en gaat niet verder Als ik hem op centrifugeren zet gaat hij van 12 naar 11 min maar springt ook weer terug naar 12 en stopt Heb de Calibratie al geprobeerd en de stroom eraf Type nr WF70F5E0Z4W/EN anww5esfe00862r Hoop dat iemand me kan helpen groetjes Mirjam
Link naar reactie
Hallo allenmaal Mijn wasmachine stopt na 1 minuut in alle programma s en gaat niet verder Als ik hem op centrifugeren zet gaat hij van 12 naar 11 min maar springt ook weer terug naar 12 en stopt Heb de Calibratie al geprobeerd en de stroom eraf Type nr WF70F5E0Z4W/EN anww5esfe00862r Hoop dat iemand me kan helpen groetjes Mirjam
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Onze wasmachine samsung WF8704FDa stopt als de trommel moet gaan draaien en geeft foutcode 3E. Na speurwerk op de forum en klachten van andere samsung wasmachine eerst de koolborstels bekeken. Deze waren in orde. Dus toch maar de printplaat voorzichtig gedemonteerd. Wel een klusje maar goed de siliconen insnijden en de nokjes weg snijden, dan met beleid en een breed voorwerp de plaat uit het huis gewipt. Ik zag meteen een zwarte plek en opbollende siliconen. De siliconen verwijderd en de verbinding weer gesoldeerd met een draadje er tussen. De rest van de solderingen gecontroleerd maar deze waren goed. Plaat weer gemonteerd en vast gezet met propjes lijm uit een lijmpistool. De heleboel weer gemonteerd en test gedraaid. Machine doet het weer naar behoren.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hallo, van onze wasmachine (samsung WF7602NAW) waren door een rat 2 slangen doorgebeten. Die heb ik beide vervangen. Een slang was helemaal bovenin en diende voor de watertoevoer. De tweede slang zal opzij van de trommel aan de voorzijde van de machine en zou dienen voor de waterdruk (heb ik vernomen). Helaas na het in elkaar zetten van de machine werkt het deels niet meer. Water nemen gaat goed, maar zo gauw de motor aan moet stopt het. Na een tijdje krijg je code E3. Ik heb al tegen de motorborstels getikt en gekeken of alle kabels goed zijn. Wie weet raad? Alvast bedankt. Groet Frank Hanssen
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...