Ga naar inhoud

Fotoprogramma


Aanbevolen berichten

Hallo, Vraagje: Ik ben op zoek naar een programma om leuke dingen te doen met foto’s. Wat ik wil hebben is een eenvoudig progje waarmee ik een A4 tje heb met bijvoorbeeld links boven een driehoek, rechtsboven een cirkel en in de midden onder een elips of iets dergelijks. In die vormpjes wil ik dan foto’s kunnen laden en dat geheel opslaan (en af laten drukken) als 1 JPEG. Liefst met zoveel mogelijk van dergelijke sjablonen. Weet iemand een progje (liefst freeware natuurlijk) dat zoiets kan? M.vr.gr., Mario
Link naar reactie
Normaal komt op zo'n vraag wel een boel antwoorden - iedereen met verlof? Hoe dan ook: een eenvoudig programma. Moet het freeware zijn ook? Zelf werk ik met Coreldraw/Photopaint maar dat zou ik niet eenvoudig durven noemen en 't is ook niet freeware. Ik hoor geregeld praten van PSP, maar ken het programma dus niet. In dit Grafisch gedeelte vind je er zeker allerlei dingen over. Mario, heb je trouwens al de vorige post van Grafisch doorlopen - en ook de search al eens gebruikt? Dan moet je toch wel bij het een en ander uitkomen zou ik denken... veel succes met je zoektocht Verder dit: als je spreekt van een cirkel en een driehoek,... dan wordt dit meestal met een vectorprogramma gemaakt, terwijl foto's bewerkt worden met een pixel-verwerkend programma. Ik weet niet of er een 'eenvoudig' programma is dat beide aankan. (je kan natuurlijk ook wel een cirkel/rechthoek/... in bmp of jpg (dus met pixelverwerker) maken, maar een vectorprogramma geeft meestal beter resultaat dacht ik. (medeforummers: verbeter mij als ik hier fout zit :D )
Link naar reactie
Het beste kun je dit doen met een bitmap programma dat layers aan kan, dan maak je die vormen die je wilt gebruiken op een layer en plaats je foto's eronder, zodat ze 'doorschijnen'... Er zijn zat van zulke programma's, de duurste is Photoshop waarschijnlijk, of Corel's Photopaint, of Jasc's PaintshopPRO (PSP) daar kun je een 30 dagen probeerversie van downloaden http://www.jasc.com/ Ook the GIMP kan dit en is gratis... http://www.gimp.org/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...