Ga naar inhoud

Foto's willekeurig op een blad plaatsen


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn foto's op willekeurige plaatsen op een blad plaatsen en er een beschrijving bijzetten. In Coreldraw lukt dit wel, maar het bijvoegen van teksten is onhandig, het formaat van het werkblad moet je aanpassen, om te zien wat je getypt hebt. Het zou mij heel praktisch zijn, om dit in Word te doen. Maar op de één of andere manier kan ik wel foto's invoegen, maar echt op willekeurige plekken op het papier zetten lukt mij niet. Als er een foto al op staat, dan wordt de plaats van een volgende foto al min of meer bepaald. Wie kan mij uitleggen, hoe of wat? B.v.d.
Link naar reactie
Hallo Jank, Standaard staat in word de eigenschap aan dat een figuur in lijn met de tekst staat. Wat jij moet doen is deze optie uitzetten. Klik rechts op het figuur en kies figuur opmaken. Kies bij het tabblad indeling en dan moet je de stijl veranderen. ipv in lijn met tekst bijvoorbeeld voor tekst en dan kun je wel je foto op een willekeurige plaats zetten. Groeten Wouter
Link naar reactie
Wouter, bedankt voor je reaktie. Het heeft wel effect met het willekeurig plaatsen van een plaatje, maar nu lat de tekst zich niet overal neerzetten, waar ik dat wil. Maar evengoed toch weer iets geleerd. :o Ik ben ook weer bezig geweest in Coreldraw en vond daar bij de opties grootte de mogelijkheid om breedte te kiezen en dat komt overeen met het formaat, dat Word standaard voorschotelt, voorlopig expertimenteer ik nog even daarmee.
Link naar reactie
Beste Jank Dit komt omdat je twee zaken door elkaar haalt. CorelDraw prima programma om alles wat je wilt op grafische gebied te presenteren. Maar beslist geen tekst verwerker! Mijn advies is doe het voorbereidend grafische werk in CorelDraw en zet daarna de plaatjes in je tekst verwerker, WordPerfect is hiervoor uitstekend geschikt! Plaatst daarna de tekst bij de afbeeldingen. Succes Nico.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...