Ga naar inhoud

Opslaan als jpg in Photoshop 5.0 vanuit een batch


Aanbevolen berichten

Hoe kan ik vanuit een batch in photoshop een afbeelding opslaan als jpg. Het gaat om jpg-bestanden die ik aangepast op een andere lokatie wil zetten. Ik heb als destination al save and close en folder geprobeerd, maar als extensie wordt psd gebruikt. Save copy as werkt wel, maar dan heb ik niet meer de originele naam
Link naar reactie
OK, ik heb even in mijn grafische programma's gekeken en heb een programma gevonden waar het mee kan en het is nog freeware ook. Het gaat hier om XnView [url]http://www.xnview.com/[/url]. Met dit programma kun je bijna alle formaten plaatjes bekijken en dus ook omzetten. Wanneer je de Nederlandse versie hebt geinstalleerd staat er in je menu balk onder GEREEDSCHAPPEN en optie MULTI OMZETTEN... Hiermee kan je PSD bestanden inlezen en deze in elk gewenst formaat omzetten en deze dan in dezelfde map of in een andere map plaatsen. Verder kan je nog het een en ander doen met kleuren enzo maar dat moet je zelf maar uitzoeken. Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. Maar ik wil wel graag van je horen of het gelukt is ja of nee. Succes
Link naar reactie
Wat is precies de bedoeling, gewoon een verzameling plaatjes naar jpg converteren? Ik heb Photoshop niet, maar in PSP staat in het menu file "batchconversion". Simpel de bestanden aangeven die je wil converteren, de outputfolder en het outputformaat opgeven en klaar. De originele plaatjes blijven gewoon bestaan. Zoiets moet toch ook in PS zitten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...