Ga naar inhoud

Hoe vervang ik een lettertype in Acrobat?


Aanbevolen berichten

Ik heb een artikel in pdf-formaat dat ik wil verzenden, daarvoor echter is het veel te groot. Het is nu 1,5 Mb en het moet naar maximaal 125 Kb. De meest voor de hand liggende manier om dit te doen is volgens mij om het embedded lettertype (Frutiger) te vervangen door Arial, dit niet te embedden en vervolgens met Distiller opnieuw "printen" met een veel lagere resolutie (maakt voor de plaatjes niet zoveel uit, zijn bijna alleen maar grafieken). Het probleem is alleen dat ik het in acrobat niet voor elkaar krijg om het lettertype te veranderen. Het veranderen op zich lukt wel maar dan alleen regel voor regel (vier pagina's, drie kolommen per pagina, 10pt, dus je begrijpt dat ik daar geen zin in heb). Anyway, met zo'n duur programma als Acrobat zou je toch zeggen dat het veranderen van het lettertype een eitje zou moeten zijn. Voor alle duidelijkheid: Frutiger heb ik dus niet op mn pc staan (het artikel is door iemand anders ge-layout, met wie ik niet in contact kan treden om hem nog eens te compileren voor me) en als ik nu opnieuw "print" met Distiller krijg ik de foutmelding dat ik onleesbare tekens krijg omdat het gewenste font (Frutiger) niet aangeroepen kan worden, met als gevolg de onleesbare tekens. Wie o wie helpt mij???
Link naar reactie
Je kunt het proberen met het progamma PITSTOP, dit is een plugin voor (Adriaan is) Acrobat. Met deze plugin kun je (onbeveiligde) PDF files bewerken, o.a. kleuren veranderen, correcties uitvoeren en zo. Ook kun je PDF files importeren in b.v. Illustrator 7, 8, 9 of 10 en deze bewerken. Ook met Coreldraw kun je PDF openen en bewerken. Gewoon proberen zou ik zeggen, Adobe software ligt het meest voor de hand, kwestie van broekzak, vestzak zou je haast zeggen, het sluit )bijna' naadloos op elkaar aan. kijk maar op http://www.enfocus.com/ Greetz bye mike
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...