Ga naar inhoud

Inspiratie gevraagd...


Aanbevolen berichten

Voor een ingangsexamen (vrijdag 4 juli) van een grafische opleiding voor vormgever moet ik 12 foto's maken met als thema 'een gewone dag'... en waaronder 1 foto van mezelf. De foto's moeten technisch niet perfect zijn, maar ze moeten [i:9f08490342]"creatief en geinspireerd"[/i:9f08490342] zijn, ze moeten tonen [i:9f08490342]"hoe ik naar mijn omgeving kijk en welke keuzes ik maak"[/i:9f08490342]. Ik weet wel dat IK de opdracht moet doen, maar misschien heeft iemand ervaring met zo'n examen of tips...
Link naar reactie
Eeeuh... als je een digitale camera hebt, neem er 1 mee op een gewone dag (onbeperkt "schieten"). Maak foto's van de bus die je neemt, je moeder, je kledingkast, je kerk (?) de cassiere waarbij je afrekent, het schoolgebouw, etc etc. En ga ze doorbladeren aan het eind van de dag. Selecteer, en ga de volgende dag opnieuw schieten. Als je dan doorhebt "wat" je onderwerp is (en welke keuzes je maakt) kun je je richten op een specifiek onderwerp.
Link naar reactie
Als dit een serieuze vraag is, moet je je eens afvragen of je deze opleiding wel had moeten kiezen. Het is als ontwerper juist belangrijk, dat je zelf dingen verzint. Natuurlijk wordt er driftig gekopiëerd in de grafische wereld, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling. Ik hoop voor je dat het een soort drempelvrees is, anders zou ik maar een ander vak kiezen. Die drempelvrees is denk ik nergens voor nodig, de meeste mensen vinden het prachtig om gefotografeerd te worden, en je hebt bovendien een prima excuus.
Link naar reactie
Tip: ga iig niet te 'künstlich' te werk, sterker nog, ga voor de dingen van alle dag, waarvan niemand het de moeite waard vindt om een foto van te maken, dat zijn imho iig de leukste foto's, ook de meest informatieve. Ga ook niet poseren oid, dat heeft ook weinig zin, zeker voor een toelatingsexamen [als dat het is]. Wil je toch wat anders, kun je ook macrotisch te werk gaan, maar dan hebbie wel een redelijk goede camera nodig.
Link naar reactie
Heb idd wat simpele, alledaagse dingen getrokken (vb druk verkeer vanuit de auto) en ik ben geslaagd!!! :D :D :D Ik denk dat het zelfportret, getrokken vanuit een laag punt waardoor ik machtig lijk, goede indruk heeft gemaakt. Je mag je vooral je ideeën niet inhouden. PS: Wat is macrotisch? Heb btw wel een goede camera (sony dsc-s75)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...