Ga naar inhoud

kleurkalibratie


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn scanner, printer, en monitor zoveel mogelijk op elkaar afstemmen wat betreft de kleuren. Want als ik iets scan komt het uiteinelijk met heel andere kleuren uit de printer. Ook de fotobewerking is zo lastig, want dan lijkt het goed, print ik het uit, is het niet meer goed. Ik werkt met Adobe Photoshop 6, en heb mijn monitor gekalibreerd met Adobe Gamma. Dus, zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik mijn apparatuur qua kleur zo goed mogelijk op elkaar kan afstellen ? Ik weet dat daar ook hele dure programma's/apparatuur voor is, maar dat hoeft nou ook weer niet. Het is eigenlijk gewoon wat voor de hobby en het moet gewoon wat beter zoals het nu is. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. P.S. Mocht het nog van belang zijn, scanner: Canoscan N1240U, monitor: Iiyama Vision Master 452, printer: Canon S500
Link naar reactie
[quote:c2fc64eb7f="teacher"]heb je ook voor je scanner en printer hetzelfde (RGB) kleurprofiel ingesteld? t.[/quote:c2fc64eb7f] Nee, niet dat ik weet. Maar, kan ik daarvoor eigenlijk het kleurprofiel van de monitor nemen of gaat dat niet lukken ? Elk apparaat heeft toch zo z'n beperkingen in kleurprofielen, of maakt het allemaal niets uit ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...