Ga naar inhoud

Cartoon / model suggesties ?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zou graag wat meer met mijn computer willen doen op het grafische vlak. Ik heb geen pen of andere hulpmiddelen, maar wel een scanner. Ik weet hoe ik mijn getekende (gewoon op papier) cartoons kan inscannen. Nu wou ik echter wel stripjes digitaal op de pc maken, dus dat je ze mooi kunt bewerken / inkleuren en effecten toepassen. Zijn hier handigheidjes voor ? Dat je bijvoorbeeld maar een keer een poppetje maakt met een skelet ofzo zodat je hem vervolgens in allerhande posities kunt zetten zonder alles opnieuw te tekenen ?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
Je wilt strips maken? of 3D tekenen. Er zit namelijk een mega verschil tussen deze 2. Als je strips gaat tekenen doe het gewoon zwart wit, en kleur ze dan met photoshop of paintshop in. een ander goed programma is altimate paint FX. Scan zwart wit in, zet om naar RGB en kleur alles in met effecten. [color=red:c18cb23cbb]Tip: gebruik lagen, dan kan je makkelijk alles vervangen en bewerken. met paintshop heb je veel effecten betreft tekst ballonnen.[/color:c18cb23cbb] [url]www.jasc.com[/url] kijk voor paintshop. grt miky [url]http://members1.chello.nl/~i.klok[/url]
Link naar reactie
[quote:cc9dfdb2fa="robindeurloo"]Ja hoor dat kan. Zo hebben ze ook bijvoorbeeld Toystory en Monsters Inc. gemaakt. Maar zoals je begrijpt moet je daar flink wat kennis voor in huis hebben van een programma als 3D studio of Maya. Als je dat niet hebt weet ik helaas geen andere manier. Succes[/quote:cc9dfdb2fa] Wat dacht je van Poser?
Link naar reactie
Poser heeft als nadeel dat je er HEEL erg goed mee om moet kunnen gaan om geen plaatje te krijgen dat van afstand POSER roept...met andere woorden, het eindresultaat lijkt te veel op elkaar. En uiteraard realistische character opties heeft het niet....dat kan niet voor die prijs...en dat is gelijk het grootste goed van Poser (de prijs), maar het heeft concurrentie gekregen vanuit de Kaydara hoek. Als je met goedkope 3D programma's een figuur kunt maken, kun je met Motion Builder (MB) Personal edition prachtige animaties maken. Hele grote leercurve, (zeker als je niks van het menselijk lichaam weet in verband met bewegingen en dergelijke)...maar je kunt motionbuilder aanschaffen voor 100$, je mag er dan geen geld mee verdienen, maar wel freelance werk doen, en als hobbyist mag je je werk gewoon publiceren. Het allergrootste voordeel van MB is dat je je animaties real-time ziet. Dus niet zoals met dure pakketten als 3D studio of Maya een tijdje wachten tot de viewport update omdat de scene te groot is geworden met IK en bones... (ehh...was dit reclame..? nee, ik gebruik alleen MB nu ongeveer een half jaar, en ben er helemaal weg van!) Link : http://www.kaydara.com/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...