Ga naar inhoud

Ruitjes wegwerken???


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een tekening gehad en ben er ene beetje mee bezich om hem te digitaliseren. Weet iemand hoe ik die ruitjes wegkrijg. Ik zal hier ff het plaatje posten. Let op dit is mijn temp dus ff een snelle grove als het nodig is wel ik ook wel de orginele scan op ruitjespapier plaatsen (resolutie 1700x1200 ofzo) [img:bb9215ed86]http://members.lycos.nl/thedccclan/logo.jpg[/img:bb9215ed86]
Link naar reactie
Ok dan, er is eigenlijk maar een oplossing zonder dat je de scherpte van de tekening beinvloed. 1 Scan de tekening op een resolutie van minimaal 300 dpi. 2 scan op dezelfde resolutie een vel ruitjes papier zonder tekening. 3 selecteer met het toverstafje het raster van het ruitjsepapier en gebruik die selectie om een raster-copie te maken van je tekening. Zorg alleen wel dat het raster zo is opgeschoven dat ie net langs en boven de lijntjes van je tekening staat. Maak een copie en plak hem boven je tekening. Verschuif het geplakte nieuwe raster (die copie dus..) een fractie zodat hij net op de ruitjes staat. Nu zou het al iets moeten schelen. Na deze aktie kun je de boel nog oppoetsen met een smartblur filter.. Meer dan dit kan ik je niet helpen. En volgende keer ff wat langer stilstaan bij wat je met de tekening wil doen. Photoshop gaat geen filters of plugins bedenken voor mensen die eerst iets op ruitjespapier tekenen ipv blanco papier. Snap je? Succes! Gr. J-P
Link naar reactie
Om te beginnen moet je niet gaan werken vanuit een jpg. Al helemaal niet in de kwaliteit die je hierboven laat zien. Scan het bestand in op 300 dpi en sla op als .TIFF of .AI Bekijk de volgende afbeelding ff goed... [img:409ac2053d]http://www.leconte.nl/voorbeeldraster.jpg[/img:409ac2053d] Lees dan nogmaals rustig woord voor woord mijn verhaaltje hierboven. Gr. J-P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...