Ga naar inhoud

Photoshop 7.0, resolutie en bestandsgrootte


anoniem

Aanbevolen berichten

beste mensen, Als ik een website ga ontwerpen heb ik meestal moeite met het ontwerpen voor verschillende resoluties. Als ik bijvoorbeeld een plaatje van 1024 x768 maak,dan is het plaatje te groot voor de browser en moet je dus scrollen, omdat er ook nog werkbalken zijn. en als je een resolutie van 800 x600 hebt is het helemaal een ramp, want dan is het plaatje helemaal te groot. dus wat doe ik nu, ik haal aan de bovenkant 50 px eraf aan de onderkant 20 en aan allebei de zijden 20. Maar ik vind dit zeer irritant om te doen omdat je het plaatje nooit helemaal goed krijgt. en als ik uiteindelijk het plaatje opsla voor het web, hebben die plaatje een zodanige grootte, dat het ontzettend lang duurt voor ze geladen worden in de browser. Heeft iemand een methode die voor zowel 1024x768 als 800x 600 geschikt is ? en als je de plaatjes opslaat hoe krijg je de bestandsgrootte zo klein dat ze snel geladen worden ? en als ik een html pagina via image ready opsla, dan is deze niet compatible met netscape (ik voeg wel het wtc regeltje in de head) kan iemand hier meer duidelijkheid over verschaffen ??? alvast bedankt
Link naar reactie
aaah het wel bekende pixel neuken :-) ja dit is een veel voorkomend probleem. de grap is nu echter dat je daar nix aan kan doen. de enigge manier is. om je website op te maken in tabellen en cellen. op deze manier schaalt hij de plaatjes niet. maar maakt hij de ruimte tussen de b.v. buttons groter. je website rekt dus mee. met de resolutie. verder kun moet je er van uit gaan dat 80% nog een resolutie heeft van 800 / 600, (denk aan scholen) ook hier geld weer de truc dat je niet alles op die grote moet maken. want een internet browser is veel kleiner. het beste is om uit te gaan van van ongeveer 700 bij 550 (dit is erg klein) maar op deze manier past het ongetwijfeld op elk beeldscherm. mijn tip dus. maak je website klaar voor een scherm van 800 / 600 en maak je website op in tabellen. walpapers maak ik trouwens wel altijd 1024/ 768. en hoe sla je het juist op adobe photoshop > bestand > opslaan voor web> en dan kiezen voor GIF ga niet met jpg klooien, want dat gaat op den deur dood op internet, gif niet succes jaapie
Link naar reactie
waarom gaat jpg dood op het net???? en kwestie van die plaatjes , het is nu eenmaal het een of het ander, maar je kan toch bv als je je plaatje van grootte veranderd de verhoudingen behouden en als je bv een plaatje van 1024*768 naar 800*600 zet en dan berwaard als jpg hoeveel Kb heb je dan gemiddeld voor zo'n plaatje van 800*600?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...