Ga naar inhoud

Afmeting verkleinen van jpeg


anoniem

Aanbevolen berichten

grin, ik geef het niet op hoor. Heb nu geëxperimenteerd met fireworks. daar kom ik dus veel verder mee, perfecte kwaliteit met lage kbeetjes, via een simpel in te stellen batch proces. En het mooie is dat alle namen ook nog bewaard blijven , dus dat scheelt weer veel typewerk. Stuit ik weer tegen een ander probleem aan, hoe krijg ik het in een prefab pagebuilder zoals geocities voor elkaar om de nu gefabriceerde thumbnails te vergroten, dmv van aanklikken naar een grotere foto, zonder dat ik alle foto s dubbel moet uploaden ( in thumbnailformaat en in groot formaat ) . Met de optie link krijg ik dan meteen weer te onduidelijke plaatjes. Het moet vast handiger kunnen. Maar dat hoort vast weer in een ander topic thuis (sorry admin. voor evt crossposting), heb er al elders wat over gelezen , maar ik kom er nog niet uit.
Link naar reactie
Dat kan echt alleen maar door de foto's dubbel te uploaden. Want alleen die grote heeft de juiste kwaliteit, dus dat kan niet anders. Een klein plaatje vergroten ziet er niet uit. Maar meestal is er wel de mogelijkheid om van je grote plaatjes automatisch tumbnails te maken. Ik werk zelf met frontpage, ik weet niet hoe dat werkt bij prefab pagebuilders.
Link naar reactie
met alle ervaringen die ik nu heb opgedaan is en blijft irfanview een aardig programma, maar het staat in geen vergelijk met datgene wat je met Fireworks kan bereiken. Het gewenste formaat resizen met irfanview lukte dus mij helaas niet. De kwaliteit van de gecomprimeerde foto's is bij Fireworks vele malen beter en de snelheid van het converteren is echt niet vergelijkbaar. Nog los van dat heb ik wel het gevoel dat Irfanview ook behoorlijk intervenieert in het computergebeuren. Maar goed , ik zit in een soort verkenningsfase en ik pluis het wel uit tzt. Btw , met prefab builders zoals pagebuilder van Geocities kan je dus helaas niet grotere bestanden omzetten in thumbnails.... Eigenlijk kan je met dit soort prefabbuilders heel weinig, maar het is leuk om mee te beginnen. Ik ga dus mij nu maar verdiepen in de wereld van Dreamweaver... groetjes van een vliegje
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...