Ga naar inhoud

foto's verkleinen


anoniem

Aanbevolen berichten

Je heb helemaal gelijk!!! Je kunt hetzelfde ook doen met PaintShop Pro. Gaat erg snel en erg makkelijk en is er ook in het Nederlands geloof wel dat het een duurder progrmma is als dat Irvvieuw maar werkt beter en heeft verder veel meer andere mogelijkheden. Ook heeft het programma het voordeel dat je er een heel mooi en didelijke handboek bijheb en dat scheelt al weer een hoop vragen en je kunt er veel tips uithalen.
Link naar reactie
Dan zou ik het doen met paintshop die doet het sneller dan PhotoShop 6 Ik gebruik het zelf af en toe voor de afbeeldngen op mijn site aangezien die in een "malletje" moeten vallen en dan is het handig wanner ze allenaal even groot zijn.... stuk voor stuk kan met alle programma's wel en dan kan je ook de freeware nemen kost niets (we blijven Hollanders)..
Link naar reactie
Ja, ik ben toch (weer) begonnen met IrfanView, maar ik kan wel een heleboel foto's tegelijk tot een ander formaat omzetten (bv naar JPG), maar ik kan voor het wijzigen van de pixelgrootte maar één foto tegelijk laden en dan kan ik het natuurlijk net zo goed met een ander fotoprogramma doen. Of zie ik nog een mogelijkheid over het hoofd. Ik heb volgens mij alle opties doorgelopen. Kun je mij nog eens helpen? Gerda
Link naar reactie
Je wilt dus de grootte wijzigen (dus bijv. van 400x200 naar 100x50 o.i.d.)? Dat kan via de Batch Conversion hoor. Je opent het programma, drukt op het menu File en vervolgens Batch Conversion. Daarna kun je in het venster de directory kiezen waar de betreffende foto's instaan. Je selecteerd de foto's die je wilt omzetten en drukt op de knop Add (of je drukt op de knop "Add all" als je de gehele directory wilt omzetten). Je kiest ook de output-directory. Kijk ook even het uitvoertype na (en de JPG bestandskwaliteit). Druk vervolgens op de knop "Advanced Options". Daar heb je alle opties tot je beschikking. Stel dat in en druk op OK. Als je denkt dat het goed is kun je op de knop Start drukken en dan is het wachten tot 'ie klaar is :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...