Ga naar inhoud

plugin photoshop om wit transparant te maken?


anoniem

Aanbevolen berichten

ik zou het toch wel fijn vinden als je het mij even een beetje uit zou willen leggen, want met die zoekfunctie komen er allemaal resultaten uit, waar ik niet echt veel mee kan. (ben op dit gebied niet echt een pro :wink: ) ik heb adobe photoshop 7 engelstalig, en paint shop pro 7.04 nederlandstalig. zou je het mij een beetje uit kunnen leggen? ik heb ondertussen wel al begrepen dat het plaatje .gif moet zijn, want anders kan het "witte" niet transparant worden. in dit geval is het ook zo, met alleen wat zwarte en grijze kleuren. dat is het enige wat over moet blijven, het witte kan "weg". alvast bedankt! jules
Link naar reactie
Oké, hier komt ie ... (Hoop ik, het is een beetje laat en ik heb een 'beetje' alcohol in me bloed 8) :wink: ). * Zorg dat het plaatje in RGB modus staat. (Image-Mode-RGB Color) * Check of de layer waar het plaatje op staat Background heet; in dat geval moet je even het hele plaatje selecteren, vervolgens kopiëren en ten slotte kopiëren op een nieuwe layer. * Gooi nu je Background layer weg * Selecteer al het wit met de Magic Wand Tool en druk op delete * Klik nu op File - Save As - kies voor formaat GIF en druk op OK * Zorg ervoor dat je Transparancy aanzet en sla de file op. Voilà..... dat was het !!! :) Suc6, Grtz Grimmie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...