Ga naar inhoud

Photoshop 6: Blending Options traaggg + transparancy vraagje


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds kort laden de Blending Options ontzettend traag (>40 sec.!). Maar als ze eenmaal geladen zijn, werkt het prima, ook de previews verschijnen real time. Moet ik iets aan de instellingen veranderen? Ik heb alleen PS open staan en heb 256 MB geheugen en 4 GB vrij.... Vraagje over transparancy: Ik wil een plaatje voor mijn site transparant maken (ivm background image van de site). Het heeft allerlei ronde vormen en ik wil er dus geen rechthoekig plaatje op zetten. Als ik het transparant opsla als GIF, verschijnt er toch een korrelige rand omheen, ondanks dat de feather van mijn selectiontool op 0 staat. Voor de duidelijkheid: Ik heb het ronde plaatje ge-paste in een nieuw transparante image en toen opgeslagen (save for web etc). Alle tips zijn welkom! Tjeerd de fotosjop-klungel <edit> typo </edit>
Link naar reactie
  • 2 weken later...
voor dat laatste is dit misschien wat (ik doe maar n gok hoor): Het komt van Grimmie: "Waarschijnlijk staat je plaatje op de layer genaamd "Background" die ook gelocked is. Een snelle manier om dit om te zetten in PS6 gaat volgens mij zo: * Schakel de mode om naar RGB. (Als dit nog niet het geval is). * Kopieer je layer * Gooi de background layer weg * Selecteer al je witte pixels met de magic wand tool * delete je selectie * Ga nu naar "Opslaan als..." en kies voor GIF. Photoshop geeft nu zelf al aan dat het om een transparante GIF gaat en vinkt ook het vakje aan Transparant. (Mocht dit niet het geval zijn... gewoon zelf even aanvinken) Et voilà..... een transparante GIF Grtz Grimmie" Misschien heb je dr wat aan, gr Marco (probeer ook je plaatje eens op een zwarte achtergrond (of de kleur van je site) te plakken in ps en kijk hoe ie er dan uitziet en evt bewerken tot ie mooi is, en dan transparant maken)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...