Ga naar inhoud

Foto versturen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Onderstaande vraag kreeg ik van mijn oom die in op vakantie is in amerika. Ik weet het zo niet wie wel? :( even een vraag wat voor een bestand kan ik het beste gebruiken om foto´s te verzenden ik heb namelijk een foto in jpg bestand dat nogal groot is uitgevallen maar ( 1mb)ik wil hem toch verzenden kan jij mij een oplossing geven? (verkleinen heb ik al geprobeerd maar dat lukt me nog niet) ik hoop dat jij mij kunt helpen met wat advies
Link naar reactie
Met het bestandsformaat (jpg) is niet zoveel mis, maar waarschijnlijk is het een grote foto en/of een foto met een hoge resolutie. Als je de foto alleen toegestuurd krijgt om op de PC te bekijken (dus niet om af te drukken) kun je de resolutie verkleinen tot zo'n 72 dpi. Wil je hem afdrukken op een huis- tuin- en keukenprinter dan kun je de resolutie verlagen tot zo'n 300 dpi. Dat kan met diverse grafische porogramma's. Een heel handige functie in Photoshop is "Opslaan voor web". Daarmee kun je héél gemakkelijk plaatjes en dergelijke comprimeren. Succes ermee. René.
Link naar reactie
Inderdaad, wat je ook kunt doen is de foto openen met een programma, dat kan psp zijn, photoshop, maar ook Irfanview is goed. Ik zou hem eerst wat kleiner maken. Als je dan opnieuw gaat saven (save as) dan zit er wel ergens in het save venstertje een 'options' knopje. daarmee kun je de jpg compressie aanpassen. Wat meer compressen, de kwaliteit word wat minder, maar de bestands formaat word ook kleiner. JPG is inderdaad de beste methode om hem te versturen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...