Ga naar inhoud

rode ogen verwijderen


Aanbevolen berichten

Op internet zijn wel wat tutorials te vinden. Zoek eens naar photoshop tutorial red eye removal. je komt vast en zeker iets bruikbaars tegen. Hoewel je met Photoshop schitterende resultaten kunt bereiken, raad ik dit toch af als je er geen ervaring mee hebt, omdat deze geen standaard tool daarvoor heeft. Je zult moeten experimenteren met selecties, filters en kleuren. Neem b.v. Paintshop Pro deze heeft een standaard red eye removal optie en daar zijn heel bevredigende resultaten mee te behalen. Meerdere pakketen hebben overigens zo'n optie of tool. Kijk eens rond :) http://www.btinternet.com/~ian.lyons/tutorials/tutorial_5_1.htm
Link naar reactie
Dubbelklik op het kwastje in de toolbalk. Verander de instelling die nu nog op 'Normal' staat in 'color' Zorg dat de schilderkleur in het pallet op zwart staat. (bovenste kleur) Wanneer je nu gaat schilderen veranderd alles wat je zwart wil schilderen in zwart/wit. Dus wanneer je een rood oog beschilderd met de brush dan zul je zien dat de kleur van het rood weggaat, maar dat het oog zijn glans behoudt.
Link naar reactie
[quote:e09efd30a8="Phruster"][quote:e09efd30a8="mike leroi"]cloongereedschap[/quote:e09efd30a8] misschien eerst lezen voor je post?[/quote:e09efd30a8] Misschien heeft ie clyclopen in de familie? :wink: Nog even erbij: zorg altijd dat je in een laag boven je foto werkt met zwarte brushes enzo. Dan kun je nooit iets verprutsen wat je later niet meer ongedaan kunt maken, want je kunt simpelweg de laag weghalen, een nieuwe maken en opnieuw beginnen :)
Link naar reactie
Mischien een RTFM probleem! :lol: [b:39c4a5d5da]Ja[/b:39c4a5d5da], [b:39c4a5d5da][i:39c4a5d5da]ik [/i:39c4a5d5da][/b:39c4a5d5da]lees voor ik post, voornamelijk de handleiding, vakbladen en het curssusmateriaal. En hoeveel rode oogjes, wratten, sproetjes, rimpels en ga zo maar door ik al weg gekloont heb, op hoe veel fototjes er mensen een andere kleur ogen hebben gekregen, Hoeveel retouches ik al niet heb uitgevoerd, montage's, mensen in- of weg-gekloont in een foto (omdat ze er tijdens het maken van de foto niet bij waren) en intussen een zw/w foto in monteer, inkleur en zo monteer dat (bijna) niemand kan zien dat de foto gemanipuleert is. Sorry maar ik vind het commentaar van Phruster en Toeter84 wel een beetje lame. Werken jullie als oude rot en medior ook al heel wat jaren in de grafische industrie (ik bedoel proffesioneel), en hebben jullie de funties van Photoshop (en dan alleen de clonetool wel eens volledig benut) ik niet, ik slechts 80% :wink: Denk eens voor je... bekritiseert. Greetz Mike
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...