Ga naar inhoud

Siemens WM14S442NL/04 foutmelding F57


Leon-133

Aanbevolen berichten

Hallo, Onze wasmachine geeft bovenstaande foutmelding. Volgens een bekende is dan de printplaat defect. De trommel draait ook heel zwaar. Als ik onder de machine een stekkertje los maak dan draait hij weer soepel. Kan dit inderdaad een defect aan de printplaat zijn en hoe kan ik deze dan uitbouwen? Hij zit als het goed is rechtsonder aan de achterkant. Alvast bedankt voor je reactie.
Link naar reactie
Voor de duidelijkheid: Machine staat uit en als je dan de trommel met de hand draait gaat dit zwaar. Trek je er "een stekkertje af" dan draait hij met de hand weer soepel? Welke stekker trek je er dan af? Die op de motor of die vanaf de onderste motor module naar de bovenste bedienings module? Hoe oud is deze machine?
Link naar reactie
Beste Harry, Dat klopt inderdaad. Het is het blauwe stekkertje aan de onderkant van de machine (achterzijde). Dat zit onder de trommel en is verbonden met het deel waar de V-snaar omheen zit.. De machine is gekocht in mei 2010. Ik denk dat het om een defecte inverter gaat. Die zit rechtsonderin de machine. Ook aan de achterzijde. In een witte plastic bescherming. Ik krijg die wel open aan de zijde die zichtbaar is maar weet niet hoe ik deze er helemaal er uit krijg om te kijken of er iets op doorgebrand is. Ik heb foto's maar kan die via deze site niet versturen. Groeten, Léon
Link naar reactie
Hallo Harry, Wederom dank voor je reactie. Gisteren is de monteur van Siemens geweest. Door de informatie die ik van Siemens kreeg en wat er op hun website stond ging ik er vanuit dat foutmelding F-57 onder de categorie Motorstoring viel en dat dit onder de 1- jaar verlengde Siemens motorgarantie viel. De monteur kwam er na het zien van de foutcode F-57 achter dat het inderdaad om een defecte printplaat (invertermodule) ging maar dat dit niet onder de motorgarantie viel. Daarover ben ik nu in contact met Siemens omdat ik wel de voorrijkosten moest betalen terwijl de diagnose daarvoor eigenlijk al was gesteld. Gisteren heb ik de printplaat ter reparatie opgestuurd. Mocht dit na beoordeling niet mogelijk zijn dan gaan we toch maar een nieuwe wasmachine kopen. Een hele nieuwe printplaat voor een machine van 8 jaar weegt niet op tegen de kosten. Helaas.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Hallo , oei ik lees hier niet veel goeds want we hebben nu ook deze foutmelding en kunnen niets doen met de machine , ook niet openen ?machine is ook 8 jaar oud . Is dit dan zo een dure herstelling a.u.b ? graag zouden we willen weten wat best te doen ? bedankt als iemand een antwoord klaar heeft ... Geert
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo, Helaas heb ik hetzelfde probleem met mijn wasmachine uit mei 2010. Geeft foutcode F-57 aan, en de trommel kun je bijna niet rond draaien met de hand. Jammer dat ik hier niet kan lezen of het een dure reparatie is, of er een nieuw wasmachine is gekocht. Misschien dat er iemand is die me hier antwoord op kan geven. Alvast bedankt MVG, Lianne
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...