Ga naar inhoud

Siemens iQ300 foutcode knipperende lampj


Eva-Keeris

Aanbevolen berichten

L.S. Ik heb een Siemens iQ300. Draaide een was kreukherstellend 30 graden krijg een foutmelding met knipperende lampjes bij 1400 toeren en 600 toeren. Ook ruik ik een opvallende lucht. Geen brand, maar wel de geur van plastic oid. Niet een frisse wasmiddellucht in ieder geval. Er zit nog water in de trommel en ik zie ook iets liggen (waarschijnlijk toch uit een broekzak van zoonlief van 4). Het plastic van de trommel ziet er gevouwen uit. Machine zit nog niet half vol. Toen ik wilde afpompen om de was er uit te halen, merkte ik dat de machine daar ook niet op reageert. Ik vind nergens wat de code van de knipperende lampjes betekent, vandaar de vraag hier op het forum. Alvast hartelijke dank voor hulp! Fantastisch! Want dat heb ik een beetje nodig :unsure: Hartelijke groet Eva Keeris
Link naar reactie
Ik ga zelf reageren, want mijn storing is opgelost! Even voor de helderheid: ik heb een Siemens iQ300 [I]zonder[/I] display waar foutmeldingen op kunnen verschijnen. Ik ben begonnen met het handmatig leegpompen van de wasmachine, die gevoelsmatig heel erg zat met water. Met de benzine-stelen-truc: met een slang aanzuigen op een plek lager dan het niveau van het water en dan ontstaat er stroming en kon ik het water in een emmer opvangen. Ik kon dat doen omdat mijn wasmachine op een verhoging staat (heel handig!). Daarna heb ik op basis van andere tips hier op het forum de machine gereset. * knop uitzetten. * Daarna knop op zes uur draaien. Twee seconden wachten. Start knop knippert. * Knop van toerental indrukken en ingedrukt houden. Het lichtje gaat dan alle toeren af. * Draaiknop naar zeven uur draaien. Twee seconden wachten. Ik heb de toerentalknop ingedrukt gehouden. * Toerentalknop loslaten. Draaiknop uitdraaien. * Voordat de machine uitging kreeg ik opnieuw een lichtjescode. Dat was in mijn geval: weer 1400 en 600 toeren. En ook centrifugeren en spoelen tegelijkertijd. Vier lampjes. Daarna kon ik in ieder geval weer een volgende stap maken. Afvoerslang gecheckt. Leek goed te zijn. Daarna programma centrifugeren/spoelen gedraaid. Apparaat ging aan! Yeeh! Maar dat programma lukte toch niet goed. Duurde erg lang (langer dan 3 kwartier) en eindigde met dezelfde storing en een niet leeggepompte trommel. Weer trommel handmatig leegpompen (opvallend veel schuim). Toen de soppomp geopend en tadaa! Dat was een magische greep. Daar kwamen vijf lolliestokjes uit en andere kind-dingen. En achterin bij de waaier zat een krijt/klei stukje waar de waaier op vastgelopen was en die kon dus niet meer draaien. Ik heb dus het vermoeden dat de code 1400 en 600 betekent dat de waaier van de soppomp niet draait. :) Toen dat verholpen was leek de machine het gewoon weer te doen. Een 90 graden was gedraaid met een scheut schoonmaakazijn om de leidingen weer even goed te reinigen en daarbij ging alles goed. Heb niet meer handmatig de storing hoeven te resetten, dus dat ging allemaal keurig. Ik heb weer geleerd hoe FANTASTISCH het is als apparatuur het gewoon doet; dus ik ben weer extra DANKBAAR. Dat ik écht een slim apparaat heb gekocht maar dat het erg onhandig is dat ik gewoon niet kon vinden wat die storing betekent (Google is ook niet meer wat het geweest is, en wat was ik blij wel dit forum te vinden). Last but not least, ik moet écht die soppomp veel regelmatiger checken op voorwerpen (en broekzakken checken voordat het de was in gaat). Ik zou het nog wel fijn vinden om een lijst te vinden met wat de knipperende lampjes voor specifieke foutcodes betekenen. Dan kan ik mijn apparaat nog beter leren kennen. Dus. Als iemand die heeft, dan houd ik me aanbevolen voor een reactie onder aan dit bericht. Hartelijke groet Eva Keeris
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...