Ga naar inhoud

Crucial V4 SSD traag


Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd heb ik in twee PC een Crucial V4 SDD 64GB geplaatst. Mijn verwachting was een snellere PC, helaas valt dit erg tegen, vandaag ben ik er denk ik achter gekomen wat het probleem, maar helaas weet ik de oplossing niet. Eerst even de problemen die ik ervaar: - Traag bij opstarten van Word, Exel, Chrome etc. - Laden van iedere internet pagina duurt lang - PC freezed af en toe, voor maximaal een minuut Vandaag heb ik een test gedaan met CrystalDiskMark en ik kreeg onderstaande resultaten. [list:58c956eabd] --------------Read (mb/s)------Write (mb/s) Seq---------191.50-------------40.14 512K--------153.10-------------5.337 4K-----------13.40--------------0.473 4KQD32-----57.66--------------0.514 [/list:u:58c956eabd] Naar mijn idee zijn deze waarden aan de zeer lage kant. Wie heeft er een idee waar dit aan kan liggen? Alle tips zijn welkom...
Link naar reactie
[quote:70cf95446d="Lange Pier"]http://www.crucial.com/support/firmware.aspx Welke firmware versie staat erop? En welk merk en type moederbord of pc is het. En wat is het gebruikte OS?[/quote:70cf95446d] De nieuwste firmware zover ik weet: S5FAMM25 Windows 7 Ultimate 64-bit Moederbord: AsRock A75M-HVS 8GB DDR geheugen AMD A8-3870K Black Edition, 3Ghz Als jullie nog meer nodig hebben hoor ik het graag.
Link naar reactie
Miss de chipsetdrivers bij AMD ophalen en installeren. http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/raid_windows.aspx#2 Miss dat er iets in de logboeken staat bij system, start, zoeken en eventvwr.msc. Ook al andere sata kabels geprobeerd? Neem aan dat in de bios de sata controller op ahci mode staat, zou niet veel sneller zijn dan ide mode maar toch.
Link naar reactie
[quote:da5188e881="Lange Pier"]Miss de chipsetdrivers bij AMD ophalen en installeren. http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/raid_windows.aspx#2 Miss dat er iets in de logboeken staat bij system, start, zoeken en eventvwr.msc. Ook al andere sata kabels geprobeerd? Neem aan dat in de bios de sata controller op ahci mode staat, zou niet veel sneller zijn dan ide mode maar toch.[/quote:da5188e881] Ik de chipsetdrivers geïnstalleerd, maar helaas helpt dit niet. In het logboek kan ik niets vinden, maar ik weet zelf ook niet echt waar ik na moet zoeken. Anders set kabel heb ik zo even niet bij de hand, maar daar verwacht ik de problemen ook niet echt van. Aangezien ik nog een PC heb met exact dezelfde SSD en exact dezelfde problemen/klachten. In de BIOS staat de sata controller op AHCI. Ik heb CyrstelDiskMark ook eens mijn andere hardeschijf in de PC laten testen, dit is dus voor de duidelijkheid GEEN SSD, dit is mijn data schijf, daarbij krijg ik de volgende waarde: --------------Read (mb/s)------Write (mb/s) Seq---------111.10-------------109.10 512K--------42.55--------------47.29 4K-----------0.589--------------0.646 4KQD32-----0.645--------------0.656 Wat mij opvalt als ik deze data vergelijk met die van de SSD is het volgende: -Als eerste; de normale HD is bij het schrijven van grotere bestanden gewoon VELE malen sneller dan dat de SSD is, dat kan niet kloppen - Als tweede; in beide datasets is naar mijn idee de lees en schrijf snelheid van de 4K en 4KQD32 erg laag, met name de SSD. De normale harde schijf is niet echt heel nieuw, ik gok een jaar of 4 a 5 oud. Klopt het dat je bij internetten, browsen dus, juist gebruikt maakt van de 4K/4KQD32 variant? Dus vele kleine bestandjes wegschrijft? Ik hoop dat er nog meer tips komen...?!?
Link naar reactie
Dit zijn de resultaten met CrystalDiskMark van de SSD schijf, maar dit keer heb ik de instellingen gezet op 9x 4000mb; --------------Read (mb/s)------Write (mb/s) Seq---------244.50-------------62.15 512K--------187.60--------------5.397 4K-----------16.56--------------0.425 4KQD32-----71.66--------------0.395 Ik vind de resultaten iedere keer wel verschillend. Alles tests zijn uitgevoerd terwijl de PC verder niet deed, alle overige programma's afgesloten behalve de virusscanner.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...