Ga naar inhoud

lampje "Einde: -->|" knippert telkens


Gtier

Aanbevolen berichten

Bij het AAN zetten kan ik geen programma instellen en begint het lampje van Einde of Deur open 5x te knipperen en geeft dan tevens 5x een geluidssignaaltje. Wasmachine start daarom niet. Weet iemand raad? Zanussi ZE16 Type: P6849647. Productnummer: 914517293|00 Groeten Tom.
Link naar reactie
Mag ik het volledige type nummer uit de deurrand, incl het lange PNC nummer? E5x is motor gerelateerd en ik gok op de koolborstels. Controleer de lengte hiervan en indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Zie http://www.youtube.com/watch?v=7dZ4iuqBUus Indien de jouwe geen afneembaar achter paneel heeft dan de machine achter over kantelen tegen bv een muur zodat je "onderlangs" kunt werken. Doe dit dan wel met 2 personen zodat je de machine niet over je heen kunt krijgen.
Link naar reactie
Dank je wel Harry. Het productnummer is 914517293|00. In eerste instantie dacht ik aan het deurschakelaar. Ik heb de schakelaar volledig geopend en hij lijkt mij goed. Heb daarna de wasmachine nog een keer geprobeerd door een zelfgemaakt draadbrugje in de aansluitsteker te plaatsen waar de schakelaar normaal aan gekoppeld is. Het resultaat is dat het deurlampje dan meteen gaat branden bij het aanzetten. Ik kan dan een programma kiezen en bij het indrukken van de startknop begint de wasmachine af te pompen zoals ie altijd doet bij het begin van een programma. Daarmee houdt het dan wel op en geeft ie weer 5 alarmpiepjes.
Link naar reactie
82pF, maar is denk ik niet verbrand/geblakerd maar zwart van het koolborstelgruis/stof wat door de hoge spanning en frequentie van de schakelende voeding naar zich toe getrokken word. Zet alles eens weer in elkaar en probeer de machine nog eens. Indien niet opgelost dan de volledige foutcode uitlezen. Probleem met deze machine serie is dat het uitlezen niet altijd even lekker gaat. Sluit de deur, kies een willekeurig was programma en start hem op. Druk dan de toetsen Start/Pauze en Annuleren samen in en houd ze ingedrukt. Wat is dan het knipper patroon van het Einde lampje?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...