Ga naar inhoud

Hoe systeem detectie opstarten ( wasmac


Gina-1

Aanbevolen berichten

Beste, wil door de verbouwingen geen nieuwe maar 2dehands wasmachine aanschaffen, maar u weet nooit of dat in orde is, wordt van alles verteld: verhuis, rusthuis, sterfgeval.....maar het kan zijn dat het machine probleem heeft die ziet u pas als u het gebruikt. Om dat te vermijden wil Ik ze ter plaatse controleren. Nu wil ik met iemand afspreken die Bosch verkoopt. Ik heb vroeger op de forum gelezen (voor een ander merk) dat u met bepaalde manipulatie de systemen controle kunt doen. Kent er iemand dat trucje voor de wasmachine Bosch Maxx 7 VarioPerfect? Duizend keer bedankt op voorhand ;) 
Link naar reactie
De site laat soms spontaan info verdwijden, word aan gewerkt door de site eigenaar. Bosch Maxx 7 VarioPerfect is geen type nummer maar een modellen lijn, de zelftest kan per type anders zjn. En de zelftest kun je niet "droog" doen, hij moet dan water toevoer en een afvoer hebben. En ook dat is een moment opname. De machine heeft overigens het meeste te lijden van het transport naar je huis. Dus wat je ook koopt: zorg dat je de originele transport bouten er weer in zet. Hiermee voorkom je deuken in de zijkant en de kans op losse contacten en los schietende ophang veren. En rechtop vervoeren. Evt afspraak maken met de verkoper dat je er bv een half jaar (omruil) garantie op krijgt als blijkt dat er toch problemen mee zijn. Maar 2de hands blijft altijd een risico.
Link naar reactie
Heel erg bedankt voor uwe reactie, heb het aangeschaft op het voorwaarde dat als er iets binnen 1week gebeurd kan ik het terug brengen. Het nummer van machine is: WAE28465FG/01 FD 9312 600398. [U]Zou u me toch dat trucje voor mijn model kunnen leren?[/U] Heb al aantal keer gewassen, wat valt me op dat tijdens het wassen sprong het klok van 12 min naar 18, dan naar 16 dan terug naar 12. Nog het deurtje wordt niet volledig van onder toe, viel me op toen ik thuis begon te wassen. Als ik de deur toe doe en voel het met mijn vinger is het opening tussen de deur en machine voelbaar, maar boven of zijkanten niet (ongeveer 4-5 mm), maar water komt niet uit de machine door het rubbertje dat strak tegen het glas van het deurtje zit. Wat mijn ook opviel, dat bij het starten van het programma loopt het water in de trommel van boven dus u ziet door het glas water naar beneden stromen, nadien loopt het waarschijnlijk op gewone manier, dus verder zie ik niets. Ook loopt het water niet door door het middelste gedeelde van het zeepbakje, dat waarschijnlijk voor de wasverzachter bedoeld is, dus tijdens en na cyclus blijft vol met water staan,ik heb het nog niet nagecheckt... lijkt vuil en verstopt zijn.
Link naar reactie
Ik kan geen test procedure voor deze machine vinden. - Tijd verspringen: kan kloppen, de machine doet zelf een berekening van de verwachte was tijd en kan dit tussentijds corrigeren. - Deur: zou in principe overal gelijk moeten sluiten. Zit het scharnier goed vast zonder speling en is er niets verbogen? Dan je er niet druk om maken. - Water inname: kan via de deur lopen, hierdoor blijft deze schoon. - Water in het wasverzachter vakje: kan kloppen. Bij een aantal modellen blijft er iets water in staan om aankoeken te voorkomen. Anders even goed schoonmaken. Zie ook de https://www.bosch-home.nl/supportdetail/product/WAE28465FG/01#/Tabs=section-manuals/
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...