Ga naar inhoud

Machine kapot? Garantie? Repareren?


Aanbevolen berichten

onderwerp: Beko WTV7732XW0 ProSmart wasmachine Beste lezer, Ik hoop dat je/jullie mij kunnen helpen. Mijn Beko wasmachine van twee jaar oud vertoond kuren. (alweer) Een paar maanden na aanschaf van het apparaat bleek het betonblok los te zitten. Dit is verholpen door en monteur. Hierna heeft hij een tijdje probleemloos gedraaid. Nu vertoond hij toch weer kuren.Tijdens het programma loopt er water en sop uit het zeepbakje (lang leven een lekbak). Als het wasprogramma afgelopen is, zit mijn wasgoed vol met sop en is helemaal niet goed gecentrifugeerd. Ik heb andere wasprogramma's geprobeerd, Minder wasgoed in mijn machine, minder wasmiddel, geen wasmiddel. Het filter schoongemaakt, de afvoer gecontroleerd. IK kan niets vreemds ontdekken. Behalve dan dat mijn maschien het niet goed doet. Heeft iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken? Is dit een fabrieksfout? Net als het losse betonblok?
Link naar reactie
Ik denk dat een deel van de ribbel slang tussen zeepbak en kuip verstopt zit. Verwijder het bovenblad en pak de zeep bak er uit. Tussen de zeepbakhouder en de kuip zie je nu een dikke geribbelde slang zitten. Giet met een gieter langzaam heet water in het gat achter in de zeepbakhouder en kneed de slang tussen je duim en vingers totdat het water normaal het gat door stroomt. Zet de zeepbak terug en probeer de machine. Warm worden: zou je moeten kunnen voelen aan het glas van de deur.
Link naar reactie
Ah! Bedankt voor de tip. Dat ga ik proberen. Zojuist heb ik een was gedraaid, hiermee niets aan de hand. Het lijkt erop als er meerdere programma's worden gedraaid er meer kans is op sop vorming. Het water/sop blijft dan in de machine staan tot aan de onderkant van de trommel. Wijst dit op het zelfde probleem?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...