Ga naar inhoud

Whirlpool 1200 Grand Prix lekt aan onder


Leslie

Aanbevolen berichten

Ik heb een Whirlpool 1200 Grand Prix wasmachine van inmiddels bijna 15 jaar oud. De wasmachine werkt nog prima, maar lekt sinds een tijdje aan het einde van het wasprogramma/tijdens het spoelen een beetje water aan de onderzijde van de machine. Ik heb er een reparateur bij gehad, maar die heeft de machine niet opengemaakt. Nadat hij uitgesloten had dat het bij de pomp was, was hij van mening dat het de rubbers rondom de trommel zouden zijn die poreus zouden zijn en waarvan vervanging te kostbaar zou zijn. Ik vind het lastig omdat de machine niet van binnen is geïnspecteerd dat dit het is en omdat ik niet zo van het weggooien ben van spullen die nog gerepareerd kunnen worden vroeg ik mij af of iemand hier ervaring heeft met hetzelfde gebrek en of het wellicht toch iets anders zou kunnen zijn.
Link naar reactie
Update van dit weekend: een 40 graden was gedraaid op zaterdag en toen lekte de wasmachine. Op zondag 2 60 graden wassen gedraaid en wasmachine heeft geen druppel gelekt. Was me al eerder opgevallen dat de wasmachine vooral lekt bij lagere temperaturen en niet of minder bij hogere.
Link naar reactie
Een mogelijke verklaring is dat het niet de temperatuur maar het programma dat je kiest op die temperatuur die het verschil maakt. Je zegt 40gr maar bedoelt fijne wasprogr en zegt 60gr maar bedoelt witte (katoen) wasprogr. Op fijne was is het waterniveau hoger dan op witte was dus als er bv. in de rubber een gaatje zit halverwege dan zal deze meer water verliezen op een hoogwater progr. . Maar je info is wat beperkt dus ik moet mij op veronderstellingen baseren. Deze toestellen lekken meestal aan 1. de deurrubbers 2.kuiplekken 3.zeepbakken. o ja toch geen zeeppads of blokjes in de zeepbak gegooid hé? Helaas, deze toestellen gaan gemiddeld 8 jaar mee dus sparen is de boodschap. Voor je hem afschrijft even bovenblad eraf (2 vijsjes) en zeepbak proberen betrappen op lekkage of op de rug(of linkerzijde, zolang zeepbakvocht maar niet op programmator komt) leggen en als er geen lekbeveiliging opzit onderaan dan kun je alle onderdelen eens inspecteren. Veel succes met het sparen ;-)
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...