Ga naar inhoud

Samsung WF7602NAW pakt pas water na drie


Igor-Blok

Aanbevolen berichten

Als ik het wasprogramma start hoor ik een zacht geluid totdat de 4E melding verschijnt. Ik doe de machine uit, weer aan en probeer het opnieuw. Na dit drie of meer keer te herhalen komt er eindelijk water binnen en doet de machine het verder normaal. Waterdruk, slangen en filter ok. 4.7 Ohms op de water invoer kleppen. Zou het een condensator of druk sensor probleem kunnen zijn of is het iets anders?
Link naar reactie
4,7 Ohm klopt niet, neem aan 4,7 KOhm. (anders zou je een dikke kortsluiting hebben) Komt er bij iedere poging wel 230V op het inlaat ventiel? Zo ja: geef dan op het moment dat hij geen water toe laat maar wel 230V krijgt eens een tik op het ventiel. Neemt hij dan wel water? Treed zelfde probleem ook op als je voor het voorwas programma kiest?
Link naar reactie
4,7 Ohm klopt niet, neem aan 4,7 KOhm. (anders zou je een dikke kortsluiting hebben) Komt er bij iedere poging wel 230V op het inlaat ventiel? Zo ja: geef dan op het moment dat hij geen water toe laat maar wel 230V krijgt eens een tik op het ventiel. Neemt hij dan wel water? Treed zelfde probleem ook op als je voor het voorwas programma kiest?
Link naar reactie
Hallo HarryO, Bedankt voor je reactie. Ik krijg wel 230V op het voorwas inlaat ventiel maar niet op die van de hoofdwas. Als ik het voorwas programma kies neemt hij ook geen water maar gaat de trommel wel draaien. Stekkers van de ventielen omwisselen heeft ook geen effect. Het schijnt dus lang te duren voordat het hoofdprogramma inlaat ventiel 230V krijgt.
Link naar reactie
Als je niet voor een andere optie hebt gekozen via de Opties knop dan zou dus direct het hoofdwas ventiel 230V moeten krijgen. Als dat er niet is dan is bijna zeker de elektronica module defect. Controleer deze op losse contacten en gesprongen triac (Triac5 op de print) Zie ook de service manual op [B]https://elektrotanya.com/samsung_wf7602naw.zip/download.html[/B] daar staat zowel een test procedure als een volledig elektronisch schema in. Geef die site even tijd en kies dan voor "Get Manual" onder het Preview blok.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...