Ga naar inhoud

Zanussi ZWF3145 maakt geluid bij centrif


Marcel-4

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, onze Zanussi ZWF3145 type HI994661 pro.No 914520434/00 van 11 jaar oud draait goed en de was is mooi schoon. Alleen tijdens het centrifugeren maakt het apparaat behoorlijk geluid, de kast trilt er niet bij. Als ik handmatig de wastrommel draai, loopt deze soepel maar ook hierbij hoor je een opkomend geluid. Mijn vermoeden is dat het om een tandwiel of iets dergelijks gaat? Iemand een vermoeden wat het kan zijn? Bedankt alvast voor de reactie's groetjes Marcel
Link naar reactie
Trek de snaar er eens af. Hoor je het geluid nu nog als je de trommel met de hand draaid? Dan heb je een grote kans op versleten lagers. Deze kun je bij deze uitvoering nog vervangen, machine moet wel zeer ver uit elkaar. Kuip helften maoeten van elkaar, dan de trommel er uit pakken, lagers er uit tikken, nieuwe plaatsen, afdichtingen vervangen en alles weer in elkaar zetten. Minimaal € 85 aan onderdelen. Advies: of aanpakken of blijven gebruiken en in de gaten houden of het erger word of niet.
Link naar reactie
Beste Harry, Bedankt voor de reactie, de snaar van de motor verwijder en opnieuw de trommel met hand gedraaid en het zelfde probleem blijft (trommel loopt soepel met een bijkomend geluid alsof inderdaad een lager stuk is. het is een behoorlijke klus (ruim 4 uur werk)de wasmachine wordt grotendeels uit elkaar gehaald. Wat ik tot op heden niet weet of Er meerdere lagers vervangen moet worden en is het dan ook van groot belang om de dichtingrubber tussen de twee kuip helften te vervangen of dichtkitten.?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...