Ga naar inhoud

Wasmachine whirlpool awo 745 stopt ermee


Aanbevolen berichten

Hallo ik ben in bezit van een Whirlpool wasmachine AWE745. Allereerst deed de wasmachine niets meer wat overigens een bekend probleem is Heb toen op de printplaat (L1799) het weerstandje, lnk304pn transistor en de diode vervangen. Nu heb ik ook de printplaat aan de praat gekregen. Voor de rest niks geks kunnen vinden zoals opgeblazen condensatoren. De trommel draait een tijdje maar stopt er na 5 a 10 minuten mee. Net of de stroom eraf schiet. (Relais ofzo) Heb nu enkel de lampjes branden het sleuteltje Rood en in de bovenste rij waar je stand I en stand II ziet staan een sproeikopje groen branden en die erna brandt ook. Heb er eventueel een afbeelding van. https://imgur.com/a/2zbSf Iemand die weet wat het kan zijn? Hoor het graag! Mvg Niels
Link naar reactie
Zie de eerste info in https://www.wasmachines.nl/forum/reageren/5293/# Maar het antwoord is: F06: probleem met de aansturing/controle van de motor. - Controleer koolborstels: indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Tevens moeten ze vrij kunnen bewegen in hun houder. - Controleer de motor stekker. - Controleer de tacho spoel tussen de borstels. Deze moet tussen de 100 en 500 Ohm zijn en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draait. Tevens moet het magneetje in het midden van de spoel vast zitten op de motor als en mag niet gescheurd zijn. - De motor mag niet onder het koolbotstel gruis zitten. - De relais op de print moeten goed vast gesoldeerd zitten en mogen geen verkleuring/smelt plekken hebben.
Link naar reactie
Hartelijk dank Harry! Hoe weet jij dat hij F06 aangeeft? Heb zitten kijken op youtube een filmpje. Maar ik snap niet hoe je kunt zien of het een F code is of sen FH of een FD. Koolborstels zijn zeker nog 50mm. Wel zag ik de de motor vol met zwarte stof zitten ga hem morgen eens reinigen met electro cleaner. Ik laat het weten wat het uiteindelijk is geweest!
Link naar reactie
Het volgende heb ik gecontroleerd. De koolborstels schoongemaakt en nagekeken op lengte. Zijn ommenabij 50 mm. De tachospoel los gehaald en de magneet nagekeken op de rotoras op beschadiging. Alles ok. Toen de tachospoel terug gemonteerd, alles gereinigd. De tachospoel weerstand gemeten. 136 ohm meet ik stilstand draaiend meet ik daadwerkelijk een opwekkende spanning. Motor terug geplaatst en gekeken of het probleem verholpen was. Was niet het geval. Printplaat weer los gemaakt, alle relais opnieuw gesoldeerd. Weer getest nog niet goed. Weer printplaat los toen Relais vernieuwd met andere relais van een andere printplaat. (K002 tm K004) daarna weer printplaat gemonteerd en de wasmachine weer getest. Jammer maar helaas nog steeds het probleem. Ik geloof niet dat de motor het probleem is maar gewoon iets in de printplaat nog het probleem geeft. De wasmachine wilt ronddraaien maar slaat gewoon af. na 10x geprobeerd te hebben gooit hij de foutcode erin. Ik zie rond om de condensatoren en de LNK304PN transistor dat het heet is geweest. Daarom had ik de LNK304 als eerst vervangen met de weerstand R020 en L003. Misschien toch nog een kleine condensator defect? zoals de c059? Mvg Niels
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...