Ga naar inhoud

Whirlpool Denver 1600 iets los buiten de


Ton-3

Aanbevolen berichten

Geachte forumleden, Ik heb een nieuw verwarmingelement gemonteerd in bovenstaande machine. Uittrekken van de oude viel vreselijk tegen. Uiteindelijk de hele machine op zijn kop gezet waarna ik met breekijzer met motorbout als ondergrond ( met beleid........) de oude eruit kreeg. Machine weer omgedraaid. Tijdens kantelen iets lichts horen vallen.........(????). Bij het roteren van de trommel om de aandrijfriem erop te zetten liep de trommel aan. Groooooote verbazing. Snap er nix van. Tussen kunststof behuizing en trommel alleen maar lagers en seal. Mijn waarschijnlijk foute want onlogische conclusie is: de seal is eraf gevallen maar dat kan niet volgens mij omdat deze om de as zit. Zie ik iets over het hoofd???? Voordat ik de hele machine verder ga demonteren ( torx nodig voor de betongewichten verdorie ) doe ik een beroep op jullie kennis en expertize waarvoor ik jullie nu al bedank
Link naar reactie
Aantal reakties op mijn vraag viel tegen ( nul reakties ) helaas. Heb zelf de ontdekking gedaan dat het bestelde “origineel Whirlpoolonderdeel” bijna een centimeter langer is dan de oude.........(...?....) Morgen woordje met de leverancier wisselen dus. Dit topic kan wat mij aangaat op slot
Link naar reactie
2de deel van je topic is weg gevallen. Normaal pak je het element er zo uit. Moertje in het midden bijna helemaal los draaien en naar binnen duwen zodat de druk van het rubber komt. Evt iets wrikken tussen de plaat en de kuip. Heb geen idee wat er bij jou mis gegaan is waardoor het element niet los gekomen is. Redenen waarom er nu iets aan slijt/aan loopt is denk ik dat de beugel waar het element onder zit nu de trommel kan raken. Moet je kunnen zien door met een zaklamp door de gaatjes van de trommel te schijnen. Machine op de kop gezet? Fout: daar zijn de schokbrekers niet op berekend en het word één natte bende. Ik denk dat je niet verder hoeft te gaan: de kuip is volgens mij bij deze machine één geheel en als de lagers nu defect zijn is het einde machine.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...