Sam-1 Geplaatst: 9 maart 2018 Delen Geplaatst: 9 maart 2018 Hoi, Waternet heeft onlangs een dagdeel het water afgesloten. Sindsdien doet de wasmachine het niet meer, althans we krijgen een E10 code. Het gaat om de volgende wasmachine: AEG modelnummer L77685DWD Type nummer FLI664M2 Prod no. 91460581400 Ik heb al de watertoevoer gecheckt, niks mee aan de hand. Water stroomt gewoon weer zoals normaal uit de aanvoerkraan, er is verder niets veranderd aan de gehele setup.. Wat kunnen we doen? Blijkbaar valt het net buiten de garantie van 2 jaar, en dan kost een reparatie ons tussen de 100 - 200 euro (wat ik echt belachelijk duur vind).. Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 11 maart 2018 Delen Geplaatst: 11 maart 2018 E10 is een algemene foutcode voor: ik krijg geen of onvoldoende water. Lees de volledige foutcode eens uit. Zet de machine aan op een willekeurig programma en start hem op. Druk dan de toetsen Start/Pauze en Startuitstel samen in en houd ze ingedrukt. Welke melding krijg je nu? Filtertje tussen kraan en aquastop unit schoon? In de aquastop unit zitten 1 of 2 kijkglaasjes. Welke kleur hebben deze en wat staat er als uitleg hiervan op de aquastop unit? Giet ook eens een paar liter water in de machine en probeer hem dan nog eens. Link naar reactie
Sam-1 Geplaatst: 12 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2018 Dag Harry, Ik heb twee emmers water erin gegooid, helaas zonder succes. Na de toetsencombinatie krijg ik code EF4, dan E11 en daarna ook nog E13.. Heel vreemd. Er ligt geen water op de vloer. Ik heb wel de aanvoerslang schoon gemaakt (echter, die bleek nog helemaal schoon te zijn), en daarna als test ook nog een andere reserve aanvoerslang aangesloten. Ook geen resultaat. Filter bij de aansluiting van de aanvoerslang heb ik ook schoongemaakt (maar zag er nog helemaal schoon uit), geen resultaat. Wat bedoel je met het kijkglaasje bij de aquastop? Is dat het het kleine ronde 'raampje' op het koppelstuk tussen de aanvoerslang en de kraan? Dat 'glaasje' is rood. Kunnen we dat wijzigen dan? Link naar reactie
Lovesexy88-M Geplaatst: 12 maart 2018 Delen Geplaatst: 12 maart 2018 ps: het 'raampje' bij de de auqastop kleurt geel zie ik nu.. Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 21 maart 2018 Delen Geplaatst: 21 maart 2018 Indien rood dan is de lekkage detectie in werking getreden (lekkage in de aanvoerslang zelf, niet in de machine) AEG uitleg: De watertoevoerslang is voorzien van een waterstop. Dit toestel voorkomt lekkage in de slang door natuurlijke slijtage. Het rode gedeelte in het venster toont deze storing. Als dit gebeurt, draait u de kraan dicht en neemt u contact op met de klantenservice om de slang te laten vervangen. Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 21 maart 2018 Delen Geplaatst: 21 maart 2018 Sam en Lovesexy88!M de zelfde persoon? Link naar reactie
Sam-1 Geplaatst: 23 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2018 Hi Harry, Blijkbaar was een ventiel stuk, dat hebben we laten vervangen. Helaas viel dat net buiten de garantie dus dit was een prijzige reparatie van een relatief nieuwe wasmachine.. Gelukkig wel opgelost allemaal, dank voor je feedback en hulp! Link naar reactie
joke-34 Geplaatst: 31 december 2018 Delen Geplaatst: 31 december 2018 Wie kan me helpen? Onze splinternieuwe aeg wasmachine 7 series geeft de foutmelding e10. Het rare is dat de ene keer hij geen foutmelding geeft en het volgende machine wel.... de afvoer is al ontstopt en de aansluitingen zijn gecontroleerd....We weten echt niet wat te doen.... Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 2 januari 2019 Delen Geplaatst: 2 januari 2019 E10 is aanvoer, geen afvoer probleem. Voldoende waterdruk? Kraan volledig open? Graag het volledige type nummer uit de deurrand vermelden. Link naar reactie
George-1 Geplaatst: 30 augustus 2019 Delen Geplaatst: 30 augustus 2019 Helaas ook problemen met AEG machine! E10 foutcode. Filter gereinigd, aanvoer gecheckt, alles oké. De venstertje in de aquastol zijn helder en je kijkt er dwars doorheen. Wat zou de oorzaak zijn van de E10 melding? Link naar reactie
George-1 Geplaatst: 30 augustus 2019 Delen Geplaatst: 30 augustus 2019 Helaas ook problemen met AEG machine! E10 foutcode. Filter gereinigd, aanvoer gecheckt, alles oké. De venstertje in de aquastol zijn helder en je kijkt er dwars doorheen. Wat zou de oorzaak zijn van de E10 melding? Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 30 augustus 2019 Delen Geplaatst: 30 augustus 2019 Komt er water in of niet? Indien niet: wel water druk? Dan werkt het inlaat ventiel niet. Wel? Dan klopt de waterhoogte meting mogelijk niet. Verwijder het bovenblad. Rechts boven zit de nivo regelaar. Trek het slangetje er af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug. Wat doet hij nu? Graag het volledige type nummer incl lange PNC nummer vermelden. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.