Ga naar inhoud

Wasmachine aansluiten op 'normale kraan'


Aanbevolen berichten

Goedendag, Kort geleden verhuisd naar een huurwoning zonder wasmachinekraan. Nu wil ik mijn wasmachine aansluiten op de 'normale kraan' bij mijn badkamermeubel en de afvoer regelen via die gootsteen. Ik heb een verloopstuk, dus qua buizen heb ik alle benodigdheden. Echter nu las ik op internet termen zoals keerklep, beluchter en waterslagdemper waarbij ik me afvroeg of ik niet te makkelijk heb gedacht over de aansluiting. Mijn vraag is nu, als ik incidenteel mijn wasmachine aansluit, een was draai en vervolgens alles weer los draai, heb ik dan die veiligheden nodig? Zou zonde zijn als ik dit laat installeren als ik van plan ben hier slechts 2 jaar te wonen. De wasmachine betreft een Zanussi ZWG 6140 P. Mvg, Leerentveld
Link naar reactie
Deze machine heeft een normale aanvoerslang zonder aquastop. Het los en vast koppelen aan de kraan is wat dat betreft geen probleem. Afvoer in de wastafel kan ook mits deze dit zo snel kan verwerken, de afvoer slang goed vast gezet kan worden en het water door de vorm van de wastafel niet er uit gespoten word. Echter: je mag de aanvoerslang niet koppelen aan de de kraan van de wastafel omdat in uitzonderlijke gevallen het water uit de machine terug gezogen kan worden in de kraan. Hier is die terugslag klep/beluchter voor. Tevens dempt dit ook een beetje de klap van het openen en sluiten van het inlaat ventiel in je machine. Tevens kunnen de meeste wastafel kranen deze druk niet aan tussen het beweegbare en vaste deel van de kraan. En waar haal de de 230V dan vandaan? Je mag niet met een verlengsnoer werken, de machine moet op een geaarde aansluiting zitten en moet op een bepaalde afstand van de wastafel staan voor je eigen veiligheid. Advies: niet doen dus.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...