Ga naar inhoud

Zanussi ZWG 6145 (deurvergrendeling) do


R.-Saliee

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een zanussi ZWG 6145 die tijdens een wasgang plotseling stopte. Er was GEEN foutmelding in het display en alle nodige lampjes branden nog behalve die van de deur-vergrendeling en de deur was ook zo te openen. Vervolgens kon ik instellen wat ik wou, maar de startknop bleef knipperen en het vergrendel lampje flitste een keer en bleef daarna uit. He maakt niet uit wat ik instel omdat de machine denkt dat de deur niet gesloten is. Hoe los ik dit op? Of waar en welke draden moet ik doorverbinden om de vergrendeling te bypassen ?
Link naar reactie
Probeer de fout eens uit te lezen. Sluit de deur, kies een willekeurig was programma en start hem op. Dat doet hij dan niet, maar je kunt wel de code uitlezen. Druk hiervoor de toetsen Start/Pauze en Extra Spoelen samen in en houd ze ingedrukt. Welke melding krijg je? Graag ook even het lange 9145 of 9149 nummer uit de deurrand vermelden.
Link naar reactie
Hallo, we hebben de koolborstels gedemonteerd en die waren plusminus 4 tot 5 cm lang Met de stof viel het mee en we hebben de rotor en borstels schoongemaakt met contactspray. De fout (E51) blijft het zelfde. Wat wel opvalt is dat het duurslot lampje bij elke startpoging 1x zeer kort flitst. Mijn vraag: heeft u nog andere oplossingen?
Link naar reactie
Contact spray is hier niet voor bedoeld maar kan geen kwaad als je het weer droog maakt. Bij het vonken van de koolborstels gaat anders de contact spray koken of verbranden. Trek de motor stekker er eens af en start de machine dan nog eens. Lees de foutcode weer uit. Welke code krijg je nu? Zet de stekker weer terug en lees de code weer uit. Welke code krijg je nu?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...