Ga naar inhoud

AEG L87695NWD - stopt programma


Raymond-132

Aanbevolen berichten

Beste, Ik ben in het bezit van een AEG L87695NWD was- droog combinatie. De machine stopt halverwege het programma, verspringt in looptijd en valt vervolgens uit. Het lijkt te maken te hebben met het centrifugeren. De machine staat volledig waterpas maar het lijkt alsof hij niet goed op toeren komt waarna hij uitvalt. Echter, als ik de machine uitlees krijg ik foutmelding E31 (Druksensor). Ik heb de machine reeds ter reparatie aangeboden bij de winkel waar ik deze gekocht heb. Hij is bij hun binnen geweest maar volgens hun deed zich de fout niet voor. Ik krijg als reactie: “[I]We hebben u was droog combinatie hier op de test gehad. We hebben hem 10 tot 15 keer laten draaien de foutcode komt hier niet naar voren, we hebben het apparaat wel uitgelezen de foutcode stond er inderdaad in. Nu heb ik onderzoek verricht naar de foutcode nu blijkt dat deze code een storing is op het waterdruk. Oplossing: Is de kraan vervangen van het wasmachine en of de waterstop er tussen uit halen en dan is het probleem verholpen[/I].” Tegen beterweten in heb ik uiteindelijk toch maar de kraan vervangen, de waterstop vervangen en zelfs de machine bij de buren geprobeerd. Helaas blijft het probleem zich voordoen. Aanvankelijk gebeurde het sporadisch dat de machine uitviel, tegenwoordig is het bijna onmogelijk een normale wasgang te laten doorlopen omdat de machine gewoon niet goed centrifugeert.
Link naar reactie
Ik heb twee video's waarop te zien is wat er precies gebeurd. Video 1: https://youtu.be/BDIEfQD1rdE Vanaf 1:30 minuut is te zien wat er gebeurd. De machine doorloopt zijn normale (katoen, 40 graden, 1600 toeren) wasprogramma. Op een willekeurig moment springt de machine in "pauze" stand (lampje start/pauze begint te knipperen) en verandert de looptijd van 50 minuten naar 1 uur en 11 minuten. Vervolgens valt omstreeks 6:30 minuten de machine uit. De deur wordt niet ontgrendeld en kan pas geopend worden nadat de machine aangezet wordt en de ontgrendeling start (soms lukt dit zelfs niet). Normaal zou de machine zich automatisch ontgrendelen na het doorlopen van het wasprogramma. Video 2: https://youtu.be/pvajKgabD8c Hier staat de machine op "centrifugeren en pompen", geen wasbeurt dus. De machine begint te lopen en vervolgens (omstreeks 2:45 van de video) springt de machine weer in "pauze" modus en verandert de geschatte looptijd van 5 naar 8 minuten. De machine laat zich niet starten door op de start/pauze knop te drukken. Uiteindelijk valt ook hier de machine weer uit en blijft de deur vergrendeld.
Link naar reactie
De machine stopt halverwege het programma, verspringt in looptijd en valt vervolgens uit. Het lijkt te maken te hebben met het centrifugeren. De machine staat volledig waterpas maar het lijkt alsof hij niet goed op toeren komt waarna hij uitvalt. Echter, als ik de machine uitlees krijg ik foutmelding E31 (Druksensor). Ik heb de machine reeds ter reparatie aangeboden bij de winkel waar ik deze gekocht heb. Hij is bij hun binnen geweest maar volgens hun deed zich de fout niet voor. Ik krijg als reactie: [U]We hebben u was droog combinatie hier op de test gehad. We hebben hem 10 tot 15 keer laten draaien de foutcode komt hier niet naar voren, we hebben het apparaat wel uitgelezen de foutcode stond er inderdaad in. Nu heb ik onderzoek verricht naar de foutcode nu blijkt dat deze code een storing is op het waterdruk. Oplossing: Is de kraan vervangen van het wasmachine en of de waterstop er tussen uit halen en dan is het probleem verholpen.[/U] Tegen beter weten in heb ik uiteindelijk toch maar de kraan vervangen, de waterstop vervangen en zelfs de machine bij de buren geprobeerd. Helaas blijft het probleem zich voordoen. Aanvankelijk gebeurde het sporadisch dat de machine uitviel, tegenwoordig is het bijna onmogelijk een normale wasgang te laten doorlopen omdat de machine niet goed centrifugeert en gewoon stilvalt, reset en daarna uitvalt. De deur blijft daarbij vergrendeld.
Link naar reactie
E31 is inderdaad https://shop.aeg.nl/Wassen/Wasmachines/Elektronica/Analoge-drukschakelaar-wasmachine/p/3792216040 gerelateerd. Controleer de stekker verbinding daarvan, volg het kabeltje naar de electronica module en controleer ook daar de stekker verbinding. Trek het slangetje eens van de regelaar af en blaas het slangetje eens goed door en zet hem weer terug. Bovenblad er af halen, en je kunt er bij.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...