Ga naar inhoud

Bosch bovenlader Maxx 6 maakt veel lawaa


An2713

Aanbevolen berichten

Mijn Bosch WOT24381NL/08 maakt veel herrie bij het centrifugeren. Het is een bonkend en klepperend geluid. Het pompfilter is schoon en het niveau-slangetje heb ik doorgeblazen. Ik heb de zijkanten eraf gehaald en zie dat de kuip aan de voorkant 2-3 cm lager hangt dan aan de achterkant. De twee ophangveren aan de voorkant met een blauwe markering zijn ook 3 cm meer uitgerekt dan de twee veren aan de achterkant met een rode markering. De voorste schokbreker staat op half twee en de achterste op 12 uur (stukje hoger dus). Zouden de schokbrekers vervangen moeten worden? Of zijn het de ophangveren die aan de voorkant verder zijn uitgerekt? De schokbrekers kan ik wel vervangen heb ik gezien. Maar het vervangen van de ophangveren zou ik niet kunnen. Misschien moet je de machine dan op zijn kop zetten. Je krijgt zo'n veer onmogelijk uit het gat, tenzij je hem verbuigt. En dan moeten er ook weer nieuwe veren terug. Of zou het nog iets anders kunnen zijn in dit geval? De trommel met de hand ronddraaien geeft geen bijgeluiden of wrijving, en de trommel heeft geen speling t.o.v. de kuip. Bij het naar beneden duwen van de kuip stuit ik wel op iets vast, misschien is dat de bodem van de schokbreker hoewel hij niet echt een bodem heeft.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...