Ga naar inhoud

aeg lavamat L71670fl stopt vrijwel metee


riebroek

Aanbevolen berichten

[img]https://image.ibb.co/eLgVox/20180208_231338.jpg[/img] We hebben dit type wasmachine van AEG. Als we enig programma starten begint de machine aan zijn programma (de 2 verticale streepjes komen in beeld), je hoort de machine heel kort water nemen (max 3 seconden) en stopt dan, klok blijft lopen maar machine doet niks meer. Gisteravond hoorden we iets knetteren en vanochtend bleek dus de was niet gedaan. Iemand enig idee? Ik ben wel handig maar van wasmachines weet ik niet veel. Dus als ik iets uit elkaar moet halen of moet doormeten hoor ik dat graag. Alvast hartelijk bedankt voor enige reactie! Vincent
Link naar reactie
Ik was al begonnen met kijken en er zat erg veel koolstof aan de binnenkant van de machine. Op de sturingsprint zat ook erg veel koolstof dus die heb ik schoongemaakt. Daarna de koolborstels bekeken en zoals je op de foto ziet is dit bijna zeker de oorzaak. Ik kan echter nergens online de juiste koolborstels vinden. Dus morgen even langs een onderdelenwinkel met de oude. Machine is precies 3 jaar oud! Best snel. Ik zal de uitkomst laten weten. [img]http://image.ibb.co/dFcytx/20180210_025717.jpg[/img]
Link naar reactie
Vervangen van de koolborstels heeft het opgelost. Uiteraard even de rotor schoongemaakt en de motor even uitgeblazen, wat een hoeveelheid zwart stof! Voor de zekerheid 2x het pomp/centrifuge programma gedraaid om de koolborstels in te laten lopen, het gierende geluid dat ik eerst heb is al na een minuut of zo weg. Inmiddels 2 wassen gedraaid en machine loopt weer als een zonnetje. De schade bedraagt 20 euro en wat moeite. Maar het is beloond!
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...