Ga naar inhoud

electrolux energysaver 7kg a Plus plus


Stakenburg

Aanbevolen berichten

Hallo Harry hier nog wat aanvullend nieuws.Ik heb ondertussen de printplaat eruit gehaald maar kan geen onregelmatigheden vinden ziet er allemaal goed uit. Heb al wel het relais gevonden door de draden van de verwarmings element te volgen. vraag is hoe kan ik het relais door meten of moeten die los gemaakt worden? B.v.d.
Link naar reactie
Krijg de foutcode e66 Heb vandaag ook de stekker van de temp.meter eruit gehaald. Machine startwel op ,sluit de deur en neemt water. Foutcode E71 De stekker van het verwarmingselement weer teruggezet code e66 zal het verwarmingselement toch de boosdoener zijn of de temp. meter? Heb ook de temp.meter doorgemeten oneindige weerstand ook als hij warn is.
Link naar reactie
E71 klopt als je de NTC afkoppelt. Deze moet een waarde hebben van ongeveer 6000 Ohm bij 20 gaden en als je de temperatuur verhoogd moet de weerstand hiervan kleiner worden. Als je ook E66 hebt zonder aangesloten element dan blijft alleen nog de elektronica module zelf over. Of we houden ons zelf voor de gek.... Reset de module eens. Zorg dat alles aangesloten is. Switch off the appliance. Press and hold down the START/PAUSE button and the nearest OPTION button (uitgestelde start) simultaneously. Holding down both buttons, switch the appliance on by turning the programme selector one position clockwise. Continue to hold down the buttons until the LEDs begin to flash (at least 2 seconds). In the first position, the cycle tests the operation of the buttons and the relative LEDs. Turn the selector to the tenth position (reading of alarm). Press and hold down START/PAUSE and the nearest option button (uitgestelde start) Hold down the buttons till the LEDs stop to flash (at least 5 seconds). Draai de knop door naar uit. Probeer de machine nu nog eens.
Link naar reactie
Hallo Harry, Ik heb alles weer teruggezet zoals je uitgelegd hebt zonder te resetten. Stomverbaasd was ik toen de machine gewoon opstarte,hij draait nu een paar dagen zonder problemen. Misschien dat hij zichzelf gereset heeft of een los contact bij de draden van de temp. meter?Die waren uit het stekkertje geschoten en die heb ik weer teruggezet. Ik weet het niet belangrijk is dat hij het weer doet en de totale kosten zijn 9.00 euro mede dank zij jou uitleg en advies waarvoor dank en hulde. Het scheelt mij in ieder geval een nieuwe wasmachine. Groet Joop
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...