Ga naar inhoud

Wasmachine droger combinatie samsung eco


Evelien-1

Aanbevolen berichten

Goedendag, Alweer een ruime 5 jaar heb ik een Samsung Ecobubble WD0814Y8E. Een was-droog combinatie. Al een langere tijd merk ik een probleem bij het droogprogramma. Bij ieder droogprogramma met natte was blijft het programma 1 minuut voor einde eindeloos op 1 minuut doorgaan (dit kan tot 1 uur duren). Dus ik selecteer bijv. 30min drogen en kan daar gerust een uur bij op tellen voordat de machine zichzelf uitschakelt. Welke oplossing kunt u mij geven? Is er iets kapot in de machine? Als ik aan de deur voel wordt de machine wel warm. Ook heb ik kortgeleden de machine geopend aan de bovenkant en van binnen bij de motor helemaal schoongemaakt. Vriendelijk dank voor antwoorden.
Link naar reactie
Je hebt het dus puur over het drogen, dus niet het wassen/centrifugeren? Verwijder dan het bovenblad. Dan zie je een slurf achtige buis met een ventilator. Rechts daar op zit een 2tal sensoren. Zitten de stekkers hiervan goed vast? Zitten de stekkers van het verwarmings element goed vast. Gaat de ventilator draaien als je voor het droog programma kiest? Meet deze 2 sensoren ook eens door. Beide moeten volgens mij 0 Ohm zijn. 1 daarvan heeft zo te zien een reset knopje. Als deze defect of uitgeschakeld zijn dan de slurf uit elkaar halen en goed schooon maken. Zie ook https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/wd0814y8exen.htm links onder tekening 15 selecteren en inzomen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...