Ga naar inhoud

Electrolux EWT1220 maakt programma niet


Femke10

Aanbevolen berichten

Mijn Electrolux wasmachine stopt er ergens in het programma mee, afzonderlijke onderdelen lukken hem wel. Als ik voor de foutcode zoek (start/pauze en start/uitstel ingedrukt houden) dan knipperen de start/pauze en einde knop samen, en dan alleen de eindeknop. Ik heb wel lijsten gevonden met de betekenis van verschillende codes met E nummer, maar geen beschrijvingen van deze morse codes. Iemand hier die wel weet hoe ik deze kan vinden?
Link naar reactie
Uit beide delen van de uitleg maak ik op dat Einde 2 keer knippert en Start/Pauze 1 keer. Staat voor foutcode E21: pompt niet of niet snel genoeg af. Laat de machine leeglopen en controleer het filter. Mogelijk zit de pomp zelf ook vast, daar kun je alleen niet goed bij komen omdat je een gebogen filter hebt. Kun je het schoepje van de pomp zien, diep in het filter gat. probeer deze dan eens te draaien. Moet soepel gaan.
Link naar reactie
Als je het achter paneel er af hebt zie je de pomp zitten. Mogelijk heb je het model met ook nog een schoepje aan de buitenkant, je kunt er dan aan draaien. Anders moet je het motortje los halen van het pomphuis. Kan met schroefjes zijn of met bajonet sluiting (kwartslag draaien). Als je de machine los hebt kun je ook goed zien of horen of de pomp wel draait. Als hij wel draait maar probleem blijft dan de slang tussen pomp en kuip controleren op verstopping. Er zijn modellen met een bal in die slang, deze blijft wel eens plakken in de zeep resten.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...