Ga naar inhoud

Bosch Pro Futura 1400 - error F 21


Aanbevolen berichten

Hallo, sinds vanmorgen hebben we een probleem met onze ca. 5 jaar oude Bosch Pro Futura 1400. Het display geeft een error F 21. Ik heb al heel wat tips op dit forum over dit probleem gelezen en geprobeerd om het eerst eens met de beschreven stappen: Programmaknop op centrifugeren zetten Toets omw/min indrukken en vasthouden, nu programmaknop op afpompen zetten Programmaknop op bonte was eco zetten en starttoets indrukken De machine gaat centrifugeren, hierna moet u de wasmachine uitzetten Maar de wasmachine reageert nergens op. Zelf denk ik ook als eerste aan de koolborstels en heb daarover een vraag, na het bekijken van een filmpje op dit forum. Op de achterzijde zit wel een ronde/ovale plaat met een schroef, maar als ik die verwijder dan kan ik helaas niet aan de motor om de koolborstels te bekijken. Als ik de bovenplaat verwijder, dan kan ik (denk ik) concluderen dat de resterende achterplaat uit een stuk plaat bestaat samen met de zijpanelen. Is er een andere manier om gemakkelijker aan de motor te komen? Ik heb een foto van het type plaatje en van de achterkant, maar zie op dit forum geen mogelijkheid om zoiets toe te voegen. Alle tips zijn welkom, bedankt. Groet, Koert PS: Op het typeplaatje staat dus E-Nr. WAE284FONL/08 FD 8709 600367
Link naar reactie
Hallo, Inmiddels is het gelukt om via de onderkant van de wasmachine de motor te verwijderen. Morgen (red. 15-1-2018) even verder kijken hoe het met de koolborstels is gesteld. Een vraag: stel deze zijn aan vervanging toe, waar kan ik deze dan het beste bestellen (en moeten het persé originele zijn) .... want ik zie de prijzen nogal variëren ? Groet, Koert
Link naar reactie
Volgens mij gebruik je de verkeerde reset procedure. -Deur dicht -Programmaknop op Uit -Programmaknop op onderste stand (op 6 uur)= spoelen en 2 seconden wachten. -Druk omw./min. toets in en ingedrukt houden -Dan programmaknop 1 stand verder (op 7 uur)= Centrifugeren -Na 2 seconden omw./min. loslaten -Even wachten -Programmaknop doordraaien naar Uit De machine is dan gereset. Maar zolang je niet eerst de borstels hebt gecontroleerd/vervangen zal een reset niet helpen. En ja: dat is het juiste paneel en je kunt er slecht bij. Motor moet er onderuit of je moet het voorpanneel los halen wat ook geen 1-2-3 actie is. Zie https://www.youtube.com/watch?v=oUzPLx_WRMY.
Link naar reactie
Dank je wel voor je bericht. Inmiddels had ik elders op het forum al iets gelezen om de machine voorzichtig op zijn kant te leggen (zeepbakje beneden). Vervolgens heb ik de plastic bodemplaat verwijderd en de motor was toen al beter bereikbaar. Deze is inmiddels verwijderd en ook de koolborstels zijn gecontroleerd. Versleten dus .... de nieuwe zijn besteld en ik verwacht ze hopelijk vandaag nog. Toch een vraag: Stel ik heb ze vervangen en de boel weer in elkaar ...... moet dan de wasmachine sowieso nog worden gereset zoals boven beschreven of lost de F 21 error code zich automatisch op?
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...