Ga naar inhoud

Bauknecht Koblenz 1470 maakt veel lawaai


matt-2

Aanbevolen berichten

Mijn Bauknecht van 2011 maakt sinds kort een hoop kabaal bij het wassen. De machine zelf schokt of 'danst' niet. Als ik een lege was draai vertoond hij dit euvel niet. Ook als ik er minder dan 7kg was in stop dan maakt hij een enorm kabaal. Zelfs zonder het programma centrifugeren blijft deze herrie aanwezig. Ik heb aan de trommel gedraaid en hoor geen rare geluiden. Weet iemand wat dit nou kan zijn? Is de ophanging los?
Link naar reactie
Ik heb de machinetop en kap eraf gehaald, zo op het eerste gezicht kon ik niks vinden, toen ik de machine kantelde om onderin te kijken kwam ik een brok van het stabilisatieblok tegen. Daardoor zal inderdaad de balans weg zijn. Nu is de hamvraag, kan ik dit "lijmen" of wordt het een nieuwe machine?
Link naar reactie
Zijn meerdere varianten van. Mag ik het lange service nummer. Gaat het om het https://www.directrepair.be/nl/counter-weight-eureka-50lt-481246689017-whirlpool.html of onder gewicht? Indien onder: is het een https://www.directrepair.be/nl/tegengewicht-481246689034-whirlpool.html? Lijmen met een degelijke beton lijm kan maar zou ik alleen maar doen als test om te kijken of dit de oorzaak is of het gevolg.
Link naar reactie
Hoi Harry, Bedankt voor het meedenken, ik heb de machine daarnet met mijn vriendin verder uit elkaar gehaald en gekanteld om te onderzoeken wat er precies mis was. Onderweg kwamen we een flinke moer tegen die afkomstig bleek te zijn uit het stabilisatie blok. Dit blok kan nu ook flink schuiven wat waarschijnlijk het enorme kabaal veroorzaakte. Helaas einde verhaal wasmachine, de moer is letterlijkt uit het blok gebroken waardoor dit niet meer fatsoenlijk te maken is.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...