Ga naar inhoud

Wasmachine stopt tijdens programma


Jeffrey-144

Aanbevolen berichten

Mijn zanussi lion 1400 stopt tijdens het programma. De deur krijg ik dan niet open. Vervolgens moet ik spoelen en centrifugeren het water weg te krijgen. Ik heb al gelezen dat dit aan het filter kan liggen. Dit is schoon. Ook de afvoerslang is schoon. De koolborstels heb ik nagekeken. Deze waren nog ruim 3 cm, dus daar ligt het denk ik ook niet aan. Als ik het programma spoelen en centrifugeren gebruik, loopt de machine het programma goed door. Tot het laatste stukje. Dan knippert het deur lampje. De deur kan ik dan dus niet open maken, die is nog geblokkeerd. Als ik vervolgens het water via het kleine slangetje naast het filter aftap, komt er nog ongeveer 3 a 400 ml water uit. Als het water eruit is, verspringt het lampje van "deur" naar "einde". Dan kan ik de deur open maken... Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Link naar reactie
Lion 1400 is een verzamel naam voor de ZWF1000, ZWF1200 en ZWF1400. Ik neem aan dat jij de laatste hebt. Zie type info in de deurrand. Probeer de foutcode eens uit te lezen. Zet hiervoor de machine aan op een willekeurig programma. Als hij draait druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra Spoelen samen in en houd ze ingedrukt. De lampjes Einde en Start/Pauze gaan nu knipperen in een bepaald patroon. Wat is dit patroon?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...